На най-големите ни пазари гостите предпочитат организираните посещения

По-голямата част от туристите, идващи от основните за България пазари, предпочитат да гостуват у нас организирано чрез туристическа агенция и най-често избират дестинацията, доверявайки се на онлайн източници. Това се твърди в анализ на Министерството на туризма, който е част от годишната програма за реклама на туризма за 2019 г.

Според анализа 37% от германците избират дестинацията и правят резервацията онлайн, принципно доверявайки се на туристическа агенция. При руснаците основният мотив за избор на дестинацията за почивка наред със сайтовете са и реклами във вестници и списания, както и предавания по телевизията. При тях също все по-голяма част от пътуващите предпочитат да си направят резервацията онлайн.

Една голяма част от нациите, които най-често ни посещават за зимен или летен туризъм, по принцип предпочитат да пътуват организирано. Това важи както за руснаците, така и за германците, за жителите на страните от Вишеградската четворка - Чехия, Полша, Словакия и Унгария, и за съседите. Малко по-висок е процентът на индивидуалните посетители от Великобритания, но по-голямата част от тях също посещават страната чрез туристическа агенция.

Другите дестинации, в които страната ни полага усилия да се рекламира едва напоследък - Китай, Япония и арабския свят, индивидуалните посетители са изключение.

Най-много споделят преживяванията си в чужбина в социалните мрежи британците - 46% го правят задължително, след като се върнат от чужбина.

Резервациите на различните пазари се правят по различно време. Германците са първи - те планират и плащат поне частично лятната си почивка най-късно до май. Британците също, но по-младите от тях имат тенденция да решават в последния момент, се казва в анализа.