Според компанията eMarketer през 2019-а година Китай ще надмине САЩ, за да се превърне в най-големият пазар в света за търговия на дребно, съобщава агенция MarketWatch, цитирана от БНР. 

Експерти твърдят, че китайският пазар ще надхвърли този на Съединените щати със 100 млрд. долара, като продажбите в Китай ще нараснат със 7,5% до 5,636 трлн. долара. По същото време се очаква продажбите на дребно в САЩ да се повишат с 3,3% до 5,529 трлн. долара, но темповете на растеж ще намалеят и при двете най-големи световни икономики.

Китай има и най-значим ръст в света на онлайн продажбите на стоки, като този скок е от 35,3 на сто. Компанията Alibaba Group Holding Ltd. е водеща с дял от цели 53,3% от всички продажби, въпреки че този дял намалява, отбелязва анализаторската компания за онлайн търговия eMarketer.

През 2019-а година се очаква китайската търговия през интернет да достигне 1,989 трлн. долара, като самата страна ще държи 55,8% от онлайн продажбите на дребно по целия свят.

В САЩ електронната търговия представлява доста по-скромните 10,9% от всички продажби на дребно.

Компанията eMarketer също така твърди, че до 2022 година общите продажби на дребно в САЩ ще достигнат 6,030 трлн. долара спрямо 6,757 трлн. долара в Китай.