Марките "Гучи" (Gucci) и "Адидас" изтеглиха от продажба свои продукти, след като те бяха определени в социалните медии като расистки, предаде "Дневник".

"Гучи" махна от продажба противоречив свой модел плетен пуловер на цена 890 долара, след като той бе силно критикуван за това, че наподобява "блекфейс" - типичен грим, с който белите актьори от САЩ в миналото са изобразявали чернокожите герои, писа Би Би Си.

Към тази новина "Ню Йорк таймс" добави и случая на "Адидас", в който марката включи един почти изцяло бял модел обувки в линия от облекла и маратонки, вдъхновена от Харлемския ренесанс през 20-те и 30-е години и замислена в чест на Mесеца на афроамериканската история, който се отбелязва през февруари в САЩ, Канада, Великобритания, Холандия и Ирландия.

След критиката в социалните медии моделът на цена 180 щатски долара също бе изтеглен от продажба, като компанията обяви, че той "не отразява духа или философията за това как "Адидас" смята, че трябва да бъде отразен и почетен Месецът на афроамериканската култура".