Автосалонът в Женева от години се слави като мястото, където може да видите и пипнете най-скъпите и бързи коли на планетата, събрани накуп. На сегашното изложение обаче тези автомобили не само са повече от друг път, но производителите им се хвалят, че бройките, които са планирали да сглобят, са на привършване. Модата тази година е да се предлагат суперколи за хипербогати хора по света, които явно имат все по-силен интерес към тях.

Bugatti представи на салона в Женева поредната си хиперкола, която би всички ценови рекорди. Автомобилът струва 11 милиона евро, като единственият му екземпляр е предназначен за внука на Фердинанд Порше - Фердинанд Пих, който бе начело на Volkswagen почти четвърт век и е идеолог на проекта Veyron.

Ferrari F8 Tributo е с 50 коня по-мощен и с 40 кг по-лек от 488 GTB. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,8 секунди.
Ferrari F8 Tributo е с 50 коня по-мощен и с 40 кг по-лек от 488 GTB. Колата ускорява от 0 до 100 км/ч само за 2,8 секунди.

Черният суперавтомобил е съвременна интерпретация на купето от 1957-а Type 57 SC Atlantic и се казва La Voiture Noire. Всички детайли и елементи са направени ръчно.

Суперколата използва базата на Chiron Sport. Под капака отново ще има 8-литров двигател W16 с 4 турбини като при Chiron, с мощност 1500 конски сили и 1600 Нм въртящ момент.

В Женева е изложен и

откритият вариант на

Lamborghini Aventador

SVJ - Roadster

От кабриото ще бъдат произведени 800 бройки и то ще бъде най-скъпият сериен автомобил на компанията с цена от 387 000 евро. Lamborghini Aventador SVJ разчита на махащ се твърд покрив като при нормалния авентадор. Гюрукът се състои от две части, маха се ръчно и се сгъва в багажното отделение, което се намира отпред. Спортният кабриолет разчита на мощен 12-цилиндров 6,5-литров бензинов двигател със 770 конски сили и 720 Нм въртящ момент, както и на 7-степенна роботизирана спортна трансмисия.

Батериите на Mark Zero ще могат да се зареждат 80% от капацитета си само за 4 минути и 40 секунди, твърдят от Piech.
Батериите на Mark Zero ще могат да се зареждат 80% от капацитета си само за 4 минути и 40 секунди, твърдят от Piech.

Ferrari представи приемника на модела 488 GTB с името F8 Tributo,

който

трябва да

стане

най-

масовият

автомобил

на фирмата

Суперколата разполага с най-мощния V8 мотор в историята на марката, който се вгражда и в екстремната модификация 488 Pista. Това ферари има и обновена версия на системата за контрол на страничното приплъзване SSC.

Bugatti La Voiture Noire струва 11 милиона евро и вече е продаден. Всички детайли и елементи по колата са направени ръчно.
Bugatti La Voiture Noire струва 11 милиона евро и вече е продаден. Всички детайли и елементи по колата са направени ръчно.

Ferrari F8 Tributo е с 50 коня по-мощен и с 40 кг по-лек от 488 GTB. 3,9-литровият V8 агрегат с две турбини има 720 конски сили и 770 Нм въртящ момент, което позволява F8 Tributo да се изстрелва от място до 100 км/ч за 2,8 секунди. Упражнението от 0 до 200 км/ч се изпълнява за 7,8 сек, а максималната скорост е 340 км/ч. Много е шик и прозрачният капак на моторния отсек, който е направен като при култовия модел F40.

Шведите от Koenigsegg представят в Женева приемника на рекордния модел Agera RS - хиперколата Jesko.

Името на

автомобила е

в чест на бащата

на основателя и собственик на компанията - Кристиан фон Кьонингсег.

Суперколата Jesko може да вдигне 483 км/ч. Общият тираж на Koenigsegg Jesko ще бъде 125 копия. Цената на една кола е около три милиона долара.

За задвижване се използва модернизиран 5,0-литров V8 мотор с нови две турбини. Когато двигателят се захранва от обикновен бензин, мощността му е 1280 к.с., но при сипване в резервоара на биоетанол Е85 мощността скача на 1600 к.с. Огромният въртящ момент от 1500 Нм се достига в широкия диапазон 2700-6170 об./мин.

Нова е 9-степенната трансмисия Light Speed Transmission (LST), която е собствена разработка на Koenigsegg. Тя може да прескача на всяка оптимална предавка. Трансмисията е с два режима на работа: първото натискане на перцето на волана превключва на по-висока или по-ниска предавка, докато второто избира най-добрия вариант за ускорение.

Кабриото Lamborghini Aventador SVJ Roadster ще бъде произведено в 800 бройки и ще бъде най-скъпият сериен автомобил на компанията с цена от 387 000 евро.
Кабриото Lamborghini Aventador SVJ Roadster ще бъде произведено в 800 бройки и ще бъде най-скъпият сериен автомобил на компанията с цена от 387 000 евро.

Трансмисията тежи само 90 кг.

Aston Martin вече

сглобява екстремния

си хибрид Valkyrie

Хиперколата разчита на 6,5-литров V-образен 12-цилиндров атмосферен двигател, който е в състояние да генерира умопомрачителната максимална мощност от 1000 конски сили при 10 500 об./мин и максимален въртящ момент от 740 Нм при 7000 оборота. В комбинация с електрическата си задвижваща система, дело на Rimac и Integral Powertrain, обща максимална мощност на хибридната система на Valkyrie достига 1160 конски сили, а максималният й въртящ момент е 900 Нм при 6000 оборота. Хиперкарът Aston Martin Valkyrie, който също така ще се предлага и с възможност за изпълнение с пакет AMR Track Performance, ще бъде произведен в лимитираната серия от само 175 бройки, 25 от които ще могат да бъдат карани само на писта.

Aston Martin вече сглобява екстремния си хибрид Valkyrie. Максималната мощност на уникалната кола достига 1160 конски сили, а въртящият момент е 900 Нм, достигащ при 6000 оборота.
Aston Martin вече сглобява екстремния си хибрид Valkyrie. Максималната мощност на уникалната кола достига 1160 конски сили, а въртящият момент е 900 Нм, достигащ при 6000 оборота.

Още при дебюта си новата марка Piech, основана от Антон Пих, едно от 12-те деца на бившия бос на Volkswagen Фердинанд Пих, предизвика смут при автогигантите си с първия изцяло електрически модел, кръстен Mark Zero, с твърдението, че батериите ще могат да се зареждат на 80 от капацитета си само за 4 минути и 40 секунди (със специално зарядно). С едно пълно зареждане на акумулаторите автомобилът, който външно напододобява на порше 911 и астън мартин, ще минава около 500 км.

Батерията е създадена от китайскогерманското дружество Desten Group Limited, базирано в Хонконг, което не споделя подробности за технологията, но твърди, че нейните клетки могат да бъдат бързо заредени и разредени 5000 пъти, преди да намалят капацитета си на 80%, което предполага безпроблемна и дълготрайна употреба, особено ако автомобилът се “пълни” бавно.

Всяко от задните колела на спортното купе е снабдено със 150 квт синхронен електродвигател и един асинхронен електромотор от 150 квт за предния мост, като теглото на автомобила е под 1800 кг.