Чуждестранните туристи в България са нараснали с 31 процента за последните четири години, а приходите - с 34 процента. Това обяви министърът на туризма Николина Ангелкова при изслушването в парламента относно напредъка по приоритетите в сектора, предава БТА.

Тя посочи, че за миналата година общите приходи от туризма са 8,4 млрд. лева, като 2018 г. е била третата поредна рекордна година за българския туризъм, като страната ни е била посетена от над 9,2 млн. чуждестранни туристи.

Тази година се очертава да бъде изключително трудна и динамична, коментира министър Ангелкова. Надявам се, че ще успеем да задържим нивото на туристите, които имахме миналата година, добави тя.

Ангелкова съобщи, че предстои в рамките на един месец да бъде изработено предложение за създаване на механизъм, който да позволи на страната ни да бъде конкурентоспособна и да привлича максимално много чартъри. По думите й целта е да се гарантира организиран туристопоток.

Откакто Министерството на туризма управлява морските плажове, приходите нараснаха от 13 милиона лева за 2015 г. до 18,5 млн. лева за миналата година, отчете Ангелкова. По думите й значително е нараснал и броят на охраняемите плажове.

Като предизвикателство Ангелкова отчете кадрите в туризма, ожесточената конкуренция и крайно ограничения ресурс, с който Министерството разполага в сравнение с останалите дестинации, с които страната ни се конкурира. Тя отбеляза, че усилията са насочени към създаване на устойчиво развитие и промотиране и на другите важни продукти освен зимния и летния туризъм, каквито са културно-историческият, балнео и спа туризмът, вино и кулинария.

Тази година предстои да насочим вниманието към националните курорти като възможни за конгресен туризъм, посочи Ангелкова. Тя съобщи, че в тази връзка в края на май предстои много голям международен инвестиционен форум в Слънчев бряг. Работим към връщане на по-големия интерес към детските лагери в страната, добави още министърът.

Николина Ангелкова отбеляза, че Министерството на туризма е първата администрация у нас, която предоставя електронни услуги чрез единен портал, който може да се ползва и от мобилен телефон 24/7. Новата платформа може да бъде използвана и на територията на ЕС, а сега се разработва и за страни извън Съюза. Тя добави, че предстои да се въведе виртуално банкиране за заплащане на таксите за услугите.