До средата на тази година Турция ще обяви създаването на обща търговска марка (umbrella brand) за водещи турски хранителни продукти на международния пазар, съобщи министърът на земеделието и горите Бекир Пакдемирли в интервю пред Анадолската агенция.

"Ние имаме намерение да покажем висококачествени местни турски продукти в чужбина, да създадем търсене и да ги продаваме на по-добра цена", каза Пакдемирли.

Той каза, че Турция е на първо място в Европа по обем на селскостопанската продукция, но засега няма същия успех в областта на преработените храни, предава БТА.

Министърът заяви, че гамата на продуктите, които ще бъдат продавани под новата търговска марка, ще бъде обявена заедно със самото й име. "Тя може да включва турския локум, зехтин, смокини и лешници", допълни Пакдемирли.

Турция, най-големият производител на лешници в света, през миналия сезон (септември 2017 - август 2018 г.) е изнесла почти 287 хиляди тона на стойност 1,78 милиарда долара.