Ferrari не издържа на еконатиска и представи първия си Plug-in хибриден модел, който се оказва, че ще е и най-мощният в историята на легендарната марка. SF90 Stradale вдига максималните 340 км/ч - с 10 км/ч по-малко от LaFerrari, но хибридното возило разполага с последно поколение трансмисия и окачване, което му позволява да изпреварва LaFerrari при “надбягване” на писта. Екологичният модел не е бърз само на дълги прави. На фирмената писта “Фиорано” в Маранело SF90 Stradale е изминал една обиколка за 79 секунди, като по този начин се изравнява с времето на LaFerrari.
Екологичният SF90 Sradale е оборудван с 4-литров V8 бензинов двигател със 780 коня и с три електрически мотора.
4-те агрегата общо
произвеждат
невероятните
1000 конски сили Инженерите не само са измислили нова хибридна система, но са и актуализирали 4-литровия V8 biturbo двигател от 3902 куб. см на 3990 кубика. Така осемцилиндровият бензинов агрегат може да достигне максималните 780 коня при 7500 об/мин и въртящ момент 800 Нм при 6000 об/мин. V8 си партнира отлично с осемстепенна скоростна кутия с двоен съединител.


На предния мост е разположена системата Rac-e, която се състои от два електрически двигателя, които работят независимо на предните колела. Наличието на два електромотора на предната ос позволява колелата на автомобила да забавят движението си с различна скорост при навлизане в завои.
Италианците наричат тази система за управление на векторната тяга RAC-e (Regolatore Assetto Curva Elettrico).
Има и още един електрически мотор отзад, известен като MGUK (моторна генераторна единица - Kinetic). Трите електрически двигателя развиват общо 220 к.с. и така общата мощ на ферарито става 1000 к.с. при избор на режим Qualify на eManettino, проектиран за изстискване на максималната тяга.


При него хиперколата ускорява от място до 100 км/ч за 2,5 секунди, а до 200 км/ч за 6,7 сек. За спирането от 100 км/ч до пълен покой на колата са необходими под 29,5 метра.
Благодарение на 7,9-киловат часовата акумулаторна батерия, е възможно хибридното Ферари да мине до 25 км само на ток, достигайки максимална скорост от 135 км/ч, без да се налага да включвате бензиновия двигател V8.
Дизайнът на модела
SF90 е радикален,
преоткривайки някои аеродинамични закони. Предната част на шасито е с 15 мм по-високо спрямо средната част. Това позволява преминаването на по-голям въздушен поток през генератора, който оптимизира въздушното обтичане на купето.
Целият аеродинамичен пакет генерира 390 кг притискаща сила при 250 км/ч. Ferrari казва, че тази цифра е “ново мерило на ефикасност при суперспортните серийни автомобили”.


Вътре моделът впечатлява с 16-инчовия HD екран, силно развит Head-up дисплей и вдъхновен от Формула 1 кокпит. Върху волана има четири контролера, чрез които се регулират режимите на задвижване eDrive, Hybrid, Performance и Qualify.
При еDrivе двигателят
с вътрешно горене
e изключeн и
paбoтят caмo
eлeктpoмоторите
При Нуbrid paбoтят и чeтиpитe двигaтeля, a бензиновият мотор пepиoдичнo ce изключвa зa пo-икoнoмичнo пpидвижвaнe.
В режим Реrfоrmаnсе двигателят с вътрешно горене paбoти пpeз цялoтo вpeмe, кaтo зapeждa бaтepиитe, кoгaтo мoщнocттa нe ce изпoлзвa изцялo.
При Quаlifу вcички агрегати paбoтят c мaкcимaлнa мoщнocт и тук колата е максимално бърза.


За първи път в историята на Ferrari компанията ще предлата своя кола с избор между две основни версии - SF90 Stradale и SF90 Stadale Assetto Fiorano, като втората идва с предимство по отношение на оптимизирането на теглото с 30 килограма, окачването и употребата на спортни гуми.
Сред особеностите на Assetto Fiorano е и карбонов спойлер, който увеличава притискателната сила с 390 кг при скорост от 250 км/ч. За тази версия са направени и специални състезателни гуми Michelin Pilot Sport Cup2. Техният профил позволява увеличение на сцеплението и подобряване на управляемостта на суха писта.