Едва ли днес има българска фирма, която да може да се похвали, че няма абсолютно никакъв проблем с персонала. Било с назначаването на нови хора, било със задържането на ценните кадри.

Изключенията са много малко и едно от тях е производителят на органична козметика “Оренда груп”.

Нейният собственик и управител Силвия Павлова разказва, че вече пета година във фирмата

няма нито

един напуснал

“Имаме политика за нулев стрес в компанията. Пеем много по време на работа. И никога не произвеждаме нещо, което не бихме харесали, само защото пазарът го изисква”, разказва за философията на фирмата Павлова.

Нейните 11 служители правят почти изцяло на ръка много различни сертифицирани козметични продукти.

Макар да е почнала с инвестиция от едва 5000 лева, сега, четири години по-късно

оборотът на фирмата

е около 600 хил. лв.

Пазарът на компанията се разширява и съвсем скоро ще ѝ е необходима собствена сграда и известна механизация на производството.

“Нашето основно послание към хората е, че

природата ни дава

най-чистата и

ефективна грижа

за нашата кожа. Не използваме вода, за да разреждаме нашите продукти. Всеки продукт е произведен от органични масла, пчелен восък и билкови екстракти. Не загряваме маслата над 38 градуса, за да избегнем разрушаването на техните полезни свойства. Произвеждаме малки количества, но редовно, така че всички наши продукти да са винаги пресни. И преди всичко – без химични, синтетични или петролни продукти”, казва Силвия Павлова.

Продуктите им вече се продават в

36 държави,

като компанията притежава сертификати за органично произведени продукти за всичко, което правят. Освен собствената марка Wooden Spoon произвеждат и много частни марки на български и европейски компании.

Производството им е иновативно и в други направления. Например - техните серуми никога не докосват метал, само стъкло. Това ги предпазва от окисляване и съхранява ефективността на съответната съставка.

А преди две години, когато ЕС забрани употребата на някои химични елементи в козметични продукти, правят истински пробив. Тъй като се оказват една от малкото фирми, които са способни за кратко време да пренастроят производството си. Това е предимството на малката фирма пред голямата, която по-бавно променя технологията.

Но тя няма да бъде още дълго малка. “С темпа, с който растем, се виждам в

наша собствена

сграда,

в която да се позиционира нашият екип от технолози. Екипът също ще се разшири и специализира в отделните звена и дейност. Ще разполагаме с голяма складова база и гладко функционираща логистична подкрепа. Като разпространение и дистрибуция ще сме достигнали до масовите потребители с посланието ни за изчистена и природна козметика, която не вреди и не заплашва здравето им”, казва Павлова.