Съюзът Volkswagen-Ford поставя конкурентите под натиск

  • 0
authorАвтор: 24 часа онлайн

Съюзът Volkswagen-Ford поставя конкурентите под натиск

Факсимиле: Handelsblatt

„Фолксваген“ (VW) прави радикален преход към електромобилност и може да определи посоката чрез партньорство с „Форд“ (Ford) – създавайки неприятности за „Бе Ем Ве“ (BMW) и „Даймлер“ (Daimler).

Това пише Щефан Менцел за вестник „Ханделсблат”, цитиран от БГНЕС.

Мястото на обявлението не е избрано съвсем случайно. Нюйоркската фондова борса е само на няколко крачки и въпростнияj район е дом на “Корпоративна Америка”.

Главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс и този на Ford Джим Хакет избраха прекрасен хотел на „Уолстрийт“, където смятат да представят своя нов автомобилен съюз днес. Двамата изпълнителни директори искат да покажат на американския фондов пазар и финансовия свят, че възнамеряват да създадат мощен съюз.

Алиансът в Ню Йорк е повратна точка. От ожесточени конкуренти в бизнеса с двигатели с вътрешно горене стават партньори с въвеждането на електромобили.

Чрез сливане и двата гиганта могат значително да увеличат броя на електронните си автомобили и да определят индустриални стандарти. Никога преди не е имало такава цялостна подмяна на визията и частите на автомобила. Това е съюз, който пренарежда баланса на силите в автомобилната индустрия. Индустрията казва: През следващите една до две години повечето от другите производители ще се нуждаят от партньорства, за да балансират мощността и обема в ерата на електромобилността. Фолксваген и Форд установяват стандарти.

Никоя автомобилна компания, с изключение на “Тесла“, не разчита толкова радикално на електрическата мобилност, колкото Volkswagen. Очаква се електрическият двигател да се превърне в най-важния двигател през следващите години. Първите фабрики за автомобили вече се преобразуват. Заводите, в които все още работи върху дизелови и бензинови двигатели, вероятно ще спрат в обозримо бъдеще.

Пътната карта е следната: само до 2023 г. производителят на автомобили във Волфсбург инвестира повече от 30 милиарда евро в електромобилност. В началото на 2030 г. се очаква последният нов двигател с вътрешно горене на Volkswagen да се появи на пазара, който ще се продава през около 2040 г. Ако се приеме, че животът му е около десет години, последният такъв се очаква да изчезне от пътищата около 2050 г.

Нов стандарт за индустрията

През следващите десет години Volkswagen ще произведе около 22 милиона електрически автомобили. Планират се около 70 различни модела. До 2030 г. главният изпълнителен директор Дийс възнамерява да постигне електрически дял от около 40% от собствения си автомобилен парк в Европа и Китай. Още тази и следващата година нещата ще напреднат бързо.

През 2019 г. холдинга иска да продаде около 100 000 автомобили изцяло на батерии в световен мащаб, а до 2020 г. вече трябва да бъдат повече от 500 000.

За сравнение: миналата година имаше само 25 000, както потвърди преди няколко дни главния финансов директор Франк Витер на конференция на инвеститорите.

Ключова роля играе електрическата платформа MEB (“Модулна електрическа конструкция”), разработена от самия Volkswagen. Платформата е нещо като невидима субструктура на автомобила. Тя включва двигателят, шасито, охлаждането и – електрическото задвижване – батериите. Веднага след избухването на дизеловия скандал, Volkswagen реши през есента на 2015 г. да разработи напълно нова електрическа платформа за цялата компания. Почти всички дъщерни дружества ще трябва да разработят нови електрически автомобили въз основа на тази платформа. Тъй като същите компоненти могат да бъдат използвани милиони пъти, компанията ще реализира милиарди спестявания.

“С MEB бранда Volkswagen разработва бъдеща платформа за цялата група”, заяви изпълнителният директор Херберт Дийс преди няколко седмици пред вътрешен кръг от служители. Със собствената си електрическа платформа VW въвежда различен подход от своите двама южногермански конкуренти – Daimler и BMW. Вместо нея първокласните производители използват смесени форми за производствените комплекти, които се използват еднакво за електрическите автомобили и за моделите с бензин или дизел. Френската корпорация PSA също подкрепя тази смесена система.

Volkswagen е с четири до пет пъти по-голям капацитет от конкурентите си в южната част на Германия. Затова си струва компанията, базирана във Волфсбург, да разработи своя собствена електрическа платформа. За точната цена Volkswagen мълчи. В индустриалните среди обаче се считат за реалистични около 2 милиарда евро. С оглед на значително по-малките им количества, Daimler и BMW трябва да действат по-предпазливо. Поради несигурността, свързана с въвеждането на електромобилите, те първоначално са избрали смесени форми в платформите.

Мощна амбиция

Индустриалните наблюдатели са сигурни, че Volkswagen е разработил по-добрата система. “Платформата MEB е една от най-модерните електрически платформи за следващите три до четири години”, убеден е Арнт Елингхорст от инвестиционната къща Evercore ISI. Мащабността на „Volkswagen Grou“ е изключително голяма, модулната система ще бъде използвана милиони пъти и ще даде на волфсбургския автомобилен производител много решаваща цена и конкурентно предимство.

Анализаторът е сигурен, че VW ще постави проблема с разходите за електрически автомобили под контрол. Защото всички производители се тревожат, че няма да направят много пари с новите електрически автомобили в първите дни на пускането на пазара. Елингхорст изчислява възвръщаемост за Volkswagen следващата година от 0,2%. До средата на следващото десетилетие тя ще нарасне до около 5,5%. След това компанията ще произвежда около 3 милиона електрически автомобили годишно въз основа на новия комплект.

Амбицията е мощна. До 2022 г. Volkswagen вече обяви 15 различни модели MEB. Те включват лимузини, все по-важните джипове и микробуси. Волфсбург ще може да достигне световен пазарен дял от 35% за електрическите автомобили до 2025 г., според Елингхорст. “Освен „Тесла“, няма друг автомобилен производител, който да следи навлизането на електрическата мобилност така последователно”, подчертава той.

Сега, използването на новата електрическа платформа не е ограничено само до „Volkswagen Group“ – сега става дума за съюз, както с Ford, ако надзорният съвет на VW, както се очакваше в четвъртък, значително разшири сътрудничеството с американския автомобилен производител. Както бе съобщено в края на срещата, точно това се случва: надзорният орган дава зелена светлина за разширено сътрудничество.

Главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс е прекарал последните няколко месеца многократно върху слогана, с който иска да предложи платформата MEB на други производители на автомобили. “С електрическия комплект за производство, ние сме твърдо пред конкуренцията. И ще създадем възможност на трети страни за бърз и ефективен напредък. С MEB имаме възможност да създадем индустриален стандарт,” каза той преди седмици на конференция за мениджмънта на VW.

Возията вече няма да бъде специфична за марката в бъдеще

Това значи, че в ерата на електричеството задвижването вече няма да играе толкова важна роля. В случая със запалителната система техническите разработки на компанията все още осигуряват важна отличителна характеристика в сравнение с нейните конкуренти. Тази разлика не важи за електрическия ресор. Задвижването едва ли ще се различава от производител до производител, защото, например, бързото ускорение е една от най-важните основни характеристики на всеки електрически двигател.

Това също обяснява защо Ford сега иска да закупи платформата MEB за европейския пазар от Volkswagen. Въпреки че американската компания също има свои собствени разработки за превозни средства, задвижвани от батерии. Но тези платформи са предимно подходящи за по-големи превозни средства като популярните американски пикапи.

С MEB Volkswagen въвежда по-гъвкава платформа в програмата, която е по-подходяща за по-малките превозни средства в европейски стил. Ford спестява много пари при сътрудничество с VW, тъй като не трябва да разработва собствена платформа за Европа. Вместо това американската компания ще трябва да плаща възнаграждения на Волфсбург в бъдеще. В допълнение, VW и Ford имат възможност да разширят платформеното си сътрудничество в Китай, където колите са много повече в сравнение с европейския установен модел.

В момента „Ford Group“ продава около един милион автомобила годишно в Европа. И Ford, и Volkswagen, не очакват, че за кратко време веднага ще се появят милиони електрически автомобили. Но до средата на следващото десетилетие може да има няколкостотин хиляди компактни и средноголеми превозни средства, произведени от американската компания в европейските й фабрики, базирани на електрическата платформа на VW. Ford също така спешно се нуждаят от задвижвани с батерии превозни средства, за да посрещнат значително затегнатите европейски ограничения на изразходвани емисии.

Нарастване на натиска върху конкуренцията

“С Ford VW получава шанса всъщност да направи комплекта MEB новия индустриален стандарт”, казва Стефан Братцел, професор по автомобилостроене в Центъра за автомобилно управление (CAM) в Бергиш Гладбах. Досега шефът на VW Дийс осъществяваше само сътрудничество с производителя на малки серии в Аахен „Ego Mobile“.

През март Volkswagen обяви по време на автомобилното изложение в Женева, че компанията на университетския професор Гюнтер Шух ще построи автомобил за забавление, базиран на модела на плажния малък автомобил на VW, базиран на платформата MEB. Но от тях ще се произвеждат максимум няколко хиляди автомобила годишно.

За Братцел сътрудничеството между Volkswagen и Ford изпраща сигнал до цялата автомобилна индустрия. “Това поставя другите производители под натиск”, подчертава професорът. Volkswagen има значително предимство по отношение на цените, което би накарало конкурентите да се замислят. Следователно, натискът ще се увеличи, за да се формират подобни консорциуми в близко бъдеще.

Братцел вижда особена нужда от реакция в Daimler и BMW. “Производителите на премиумите трябва да помислят двойно повече за това, което искат да правят в бъдеще”, съветва той. Доста е възможно двата южногермански автомобилопроизводители да изберат обща електронна платформа, базирана на тази на предшественика Volkswagen – първоначалните преговори вече са в ход. General Motors, Toyota и Hyundai -Kia вероятно са достатъчно големи, за да разработят свои собствени комплекти.

За момента остава неясно каква стратегия ще преследват останалите европейски производители. Най-голяма нужда Братцел вижда в Италия. “За това „Фиат“ (Fiat) да няма нищо”, е негова лична грижа. Може би точно най-близкият потенциален клиент на Volkswagen в Торино ще бъде този, който ще премести модулната система MEB от Волфсбург.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Косово забрани вноса на картофи и мед от Северна Македония

Косово забрани вноса на картофи и мед от Северна Македония

Косовското министерство на търговията и промишлеността наложи днес забрана за внос на картофи и мед от Северна Македония в отговор на забраната за внос на жива риба за зарибяване от Косово в Северна Македония, предаде агенция МИА. Министерството съобщи, че това е реципрочна мярка, която започва да се прилага от днес и ще остане в сила,

"Ромските палати" - архитектурен феномен 
в Румъния, който смущава (Видео)

"Ромските палати" - архитектурен феномен в Румъния, който смущава (Видео)

В румънските полета и околностите на градовете невероятни азиатски пагоди блестят с хиляди орнаменти, отличавайки се рязко от скромните къщи наоколо: това са "ромските палати" - нов архитектурен феномен, издаващ стремежа към социален престиж в средите на едно маргинализирано малцинство. Тези палати, изникнали с хиляди от края на комунизма със

Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци

Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци

Отворени са офертите в обществената поръчка за строителен надзор при модернизацията на 54,3 км от път I-1 (E-79) Видин - Ботевград, в участъка от Видин до Ружинци. Индикативната стойност на поръчката е близо 6,9 млн. лв. без ДДС. Проектът ще се реализира със средства от републиканския бюджет. Тръжната процудура е в три обособени позиции.

Иск срещу България за 80 млн. евро 
заради КТБ отхвърлен окончателно (Обзор)

Иск срещу България за 80 млн. евро заради КТБ отхвърлен окончателно (Обзор)

Владислав Горанов и водещи кантори спечелиха арбитражи за 1,7 млрд. лева Съд във Вашигтон отряза претенциите на Омански фонд заради отнетия лиценз на финансовата пирамида на Цветан Василев Международният център за разрешаване на инвестиционни спорове във Вашингтон е отхвърлил окончателно на 13 август иска на Държавния резервен фонд на Оман срещу

Петкова: Уведомили сме ЕК, че искаме да  увеличим капитала на ТЕЦ „Марица Изток“ 2

Петкова: Уведомили сме ЕК, че искаме да увеличим капитала на ТЕЦ „Марица Изток“ 2

През месец октомври трябва да бъде нотифициран пред ЕК механизмът за капацитет на ТЕЦ „Марица Изток 2“. Това каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова пред журналисти, предаде  „Фокус“. Във връзка с ТЕЦ „Марица Изток 2“, тя посочи, че процесът се развива. „Ние сме изпратили информация до ЕК,

На плюс! Фискалният резерв  е 11,8 млрд. лв., не е бил толкова  от март 2016 г.

На плюс! Фискалният резерв е 11,8 млрд. лв., не е бил толкова от март 2016 г.

В Сребърния фонд има 3 млрд. Заради ниските лихви парите не носят доходност, но и рисковете за тях са малки Парите във фискалния резерв отново са над 11 млрд. лв. Към 30 юни т.г. 10,82 млрд. лв. от тях са на депозит в БНБ и в търговски банки, а 450 млн. лв. са вземанията от фондовете на Европейския съюз.

Автоматите за билети в столичния транспорт "спестили" 70 000 лева от ресто

Автоматите за билети в столичния транспорт "спестили" 70 000 лева от ресто

За четири години автоматите за билети в столичните трамваи и тролеи са ощетили пътниците със 70 000 лева. Това е сумата от невъзстановено ресто. Стотици пътници в София всеки ден се сблъскват с този проблем. Трябва да разполат с точно приготвена сума -1 лев и 60 стотинки. В противен случай - получават билет, но не и ресто.

Големите предприятия с ERP системи получават алтернатива от НАП

Големите предприятия с ERP системи получават алтернатива от НАП

Предприятията с приходи от продажби над 16 млн. лв., стойност на активите по баланс над 8 млн. лв. и персонал от над 50 души (за които са налице поне 2 от трите критерия) и чиито продажби в брой са под 5% от приходите, ще могат да изберат да ползват и софтуер за управление на продажбите (СУПТО), който създава стандартизиран одиторски файл,

Британската икономика се сви през второто тримесечие с оглед на Брекзит неизвестността

Британската икономика се сви през второто тримесечие с оглед на Брекзит неизвестността

Британската икономика се сви изненадващо през второто тримесечие за пръв път от 2012-а година насам, тъй като страната е изправена пред доста несигурно бъдеще относно плановете ѝ за напускане на Европейския съзю в края на октомври. Това разкриват предварителни данни на официалната британска статистика ONS, цитирана от БНР

1547 лева средно на човек, 2/3 от тях - за храна, сметки, данъци и транспорт

1547 лева средно на човек, 2/3 от тях - за храна, сметки, данъци и транспорт

Доходите се вдигат за година с 4,9%, разходите - с 5,3 на сто С 4,9% се повишава доходът на човек от домакинство през второто тримесечие на годината спрямо същия период на миналата година. Така сумата става 1547 лв. В същото време растат и разходите. За година те са се увеличили с 5,3% до 1402 лв. Две трети от тази сума отиват за храна,

Най-коментирани

Днес обявяват кандидатите за стратегически инвеститор в  АЕЦ "Белене"

Днес обявяват кандидатите за стратегически инвеститор в АЕЦ "Белене"

Министерството на енергетиката ще обяви имената на компаниите, които кандидатстват за стратегически инвеститори в АЕЦ "Белене". Това ще стане на пресконференция от 10 часа в сградата на министерството. Срокът за подаване на заявления за участие в конкурса изтече вчера. До този момент единствено руската държавна компания "Росатом" е обявила,

Руско издание: Русия дава на България последен шанс да пусне в ход АЕЦ "Белене"

Руско издание: Русия дава на България последен шанс да пусне в ход АЕЦ "Белене"

България прие заявката на руската корпорация "Росатом" за участие в изграждането на АЕЦ "Белене", отбелязват в заглавия руски издания. София вече инвестира в строежа на АЕЦ "Белене" 3 милиарда лева; днес централата разполага с два реактора и площадка, на която да бъде построен енергийният обект, пише специализираният сайт "Нефтегаз",

Иск срещу България за 80 млн. евро 
заради КТБ отхвърлен окончателно (Обзор)

Иск срещу България за 80 млн. евро заради КТБ отхвърлен окончателно (Обзор)

Владислав Горанов и водещи кантори спечелиха арбитражи за 1,7 млрд. лева Съд във Вашигтон отряза претенциите на Омански фонд заради отнетия лиценз на финансовата пирамида на Цветан Василев Международният център за разрешаване на инвестиционни спорове във Вашингтон е отхвърлил окончателно на 13 август иска на Държавния резервен фонд на Оман срещу

Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци

Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци

Отворени са офертите в обществената поръчка за строителен надзор при модернизацията на 54,3 км от път I-1 (E-79) Видин - Ботевград, в участъка от Видин до Ружинци. Индикативната стойност на поръчката е близо 6,9 млн. лв. без ДДС. Проектът ще се реализира със средства от републиканския бюджет. Тръжната процудура е в три обособени позиции.

1547 лева средно на човек, 2/3 от тях - за храна, сметки, данъци и транспорт

1547 лева средно на човек, 2/3 от тях - за храна, сметки, данъци и транспорт

Доходите се вдигат за година с 4,9%, разходите - с 5,3 на сто С 4,9% се повишава доходът на човек от домакинство през второто тримесечие на годината спрямо същия период на миналата година. Така сумата става 1547 лв. В същото време растат и разходите. За година те са се увеличили с 5,3% до 1402 лв. Две трети от тази сума отиват за храна,

Изследване: Слънчевата енергия в Китай по-евтина от мрежовата електроенергия

Изследване: Слънчевата енергия в Китай по-евтина от мрежовата електроенергия

Цената на слънчевата енергия в Китай се е понижила спрямо мрежовата, при това без правителствени субсидии, сочи изследване публикувано в „Nature Energy". То показва, че в 344 града на страната, цените за фотоволтаично електричество са по-ниски от тези предоставяни от електроенергийната мрежа, съобщава "Радио Китай".

Общо 13 са подадените заявление за участие в реализацията на проекта АЕЦ "Белене"

Общо 13 са подадените заявление за участие в реализацията на проекта АЕЦ "Белене"

Общият брой на получените заявления за участие в реализацията на проекта АЕЦ "Белене" са 13. В това число седем са заявленията от компаниите, които желаят да участват като стратегически инвеститор в бъдещия проект. Това съобщи министърът на енергетиката Теменужка Петкова на пресконференция в енергийното ведомство.

БНБ продава нов дълг за 200 млн. лв. на 26 август

БНБ продава нов дълг за 200 млн. лв. на 26 август

Аукцион за продажбата на държавни ценни книжа по поръчка на финансовото министерство ще проведе БНБ на 26 август, обявиха на сайта на централната банка. На него ще се преотвори емисия, която е в обращение, но падежът е бил през юни. Преиздадените облигации ще са със срок 20 години. Тъй като датата за плащане по тях вече е изтекла,

Петкова: Уведомили сме ЕК, че искаме да  увеличим капитала на ТЕЦ „Марица Изток“ 2

Петкова: Уведомили сме ЕК, че искаме да увеличим капитала на ТЕЦ „Марица Изток“ 2

През месец октомври трябва да бъде нотифициран пред ЕК механизмът за капацитет на ТЕЦ „Марица Изток 2“. Това каза министърът на енергетиката Теменужка Петкова пред журналисти, предаде  „Фокус“. Във връзка с ТЕЦ „Марица Изток 2“, тя посочи, че процесът се развива. „Ние сме изпратили информация до ЕК,

Предложение: Зелени регистрационни табели за електрическите автомобили

Предложение: Зелени регистрационни табели за електрическите автомобили

Зелени регистрационни табели за електрическите автомобили. Това е една от мерките, които държавата предлага да се въведат, за да се стимулира използването на този вид коли, предаде bTV. Целта е да се намали замърсяването. В момента стимули за каране на такива коли у нас има, макар да не са много. Анализ на вносителите показва,

Отчуждават имоти заради жп участъка Пловдив - Бургас

Отчуждават имоти заради жп участъка Пловдив - Бургас

Процедура по отчуждаване на имоти започва регионалното министерство за изграждането на шест пътни надлеза. Те ще са част от ремонта на жп участъкъка Пловдив – Бургас. При него ще бъдат премахнати прелезите, за да се осигури безопасно преминаване на влаковете, тъй като трасето ще е за 160 км в час. Дейностите ще се изпълняват на територията на

13  кандидата  за  АЕЦ   “Белене”,  BG компании искат да я строят и да търгуват с тока от нея (обзор)

13 кандидата за АЕЦ “Белене”, BG компании искат да я строят и да търгуват с тока от нея (обзор)

7 фирми и консорциуми със заявления за стратегически акционери в проектната компания 13 компании са подали заявление за интерес към проекта за АЕЦ “Белене”, съобщи министърът на енергетиката Теменужка Петкова във вторник заедно с шефа на БЕХ Жаклен Коен и на НЕК Иван Йончев. 7 от заявленията са за стратегически инвеститор,

Йордания предлага достъп на български фирми до Ирак (Обзор)

Йордания предлага достъп на български фирми до Ирак (Обзор)

За първи път външен министър от кралството на посещение в София. Доволен е, че няма нито един българин, който да се бие за ислямските терористи Йордания да служи като врата за достъп на българските фирми до Ирак. Това предложение е направил външният министър на Хашемитското кралство Айман Сафади на вицепремиерката Екатерина Захариева.

Бисер Петков: Над 55 млн. лева са предвидени за нови социални услуги

Бисер Петков: Над 55 млн. лева са предвидени за нови социални услуги

Над 55 млн. лв. са предвидени за предоставянето на нови социални услуги за деца и семейства. Средствата са по Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ (ОПРЧР) 2014-2020 г. чрез процедура „Продължаваща подкрепа за деинституционализация на децата и младежите - ЕТАП 2 - предоставянето на социални и интегрирани здравно–социални услуги за

Задълбочаваме партньорството си със Северна Македония

Задълбочаваме партньорството си със Северна Македония

Министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова и министърът на местното самоуправление на Република Северна Македония Горан Милевски подписаха в Скопие Меморандум за разбирателство между двете министерства, съобщиха от пресцентъра на българското министерство. Документът е показателен за отличното дългосрочно и ползотворно

Подписаха договора за прединвестиционно проучване на тунел под Петрохан

Подписаха договора за прединвестиционно проучване на тунел под Петрохан

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски подписа договора за изработването на прединвестиционно проучване за трасе по направлението Монтана – София, с тунел под Петрохан. Обществената поръчка е възложена на Обединение „Петрохан 2019“, с участници „Трансконсулт 22“ ООД и „Университет по архитектура,

Започва подмяната на винетните стикери за паркиране в зони

Започва подмяната на винетните стикери за паркиране в зони

Центърът за градска мобилност започва кампанията по подмяна на винетни стикери за зоната за платено паркиране. През есента изтичат правата за зоната на близо 6000 души, съобщиха от пресцентъра на ЦГМ. ЦГМ изпраща един месец преди крайната дата е-мейл, в който подсеща водачите да подновят правото си на паркиране, ако искат.

Основателят на "Хуавей": Поставени сме в ситуация на живот и смърт

Основателят на "Хуавей": Поставени сме в ситуация на живот и смърт

Основателят на Huawei Technologies Рън Джънфей предупреди в писмо, изпратено до служителите, че компанията се намира в „момент на живот и смърт“ и посъветва недостатъчно активните служители да създадат „отряди“, за да опитат нови проекти. Работниците, които не успеят, ще получават намаление на заплатата на всеки няколко месеца и могат да загубят

Доларът достигна най-високата си стойност от началото на 2019-а

Доларът достигна най-високата си стойност от началото на 2019-а

Ралито на щатския долара продължава уверено през последните дни, като зелената валута успя да достигне нов рекорд за тази година. В понеделник доларът поскъпна стабилно и според индексът на Bloomberg, който следи представянето на основните валути, той се е изкачил до най-високата си стойност за 2019 година.

Общо 13 са подадените заявление за участие в реализацията на проекта АЕЦ "Белене"

Общо 13 са подадените заявление за участие в реализацията на проекта АЕЦ "Белене"

Общият брой на получените заявления за участие в реализацията на проекта АЕЦ "Белене" са 13. В това число седем са заявленията от компаниите, които желаят да участват като стратегически инвеститор в бъдещия проект. Това съобщи министърът на енергетиката Теменужка Петкова на пресконференция в енергийното ведомство.