Съюзът Volkswagen-Ford поставя конкурентите под натиск

  • 0
authorАвтор: 24 часа онлайн

Съюзът Volkswagen-Ford поставя конкурентите под натиск

Факсимиле: Handelsblatt

„Фолксваген“ (VW) прави радикален преход към електромобилност и може да определи посоката чрез партньорство с „Форд“ (Ford) – създавайки неприятности за „Бе Ем Ве“ (BMW) и „Даймлер“ (Daimler).

Това пише Щефан Менцел за вестник „Ханделсблат”, цитиран от БГНЕС.

Мястото на обявлението не е избрано съвсем случайно. Нюйоркската фондова борса е само на няколко крачки и въпростнияj район е дом на “Корпоративна Америка”.

Главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс и този на Ford Джим Хакет избраха прекрасен хотел на „Уолстрийт“, където смятат да представят своя нов автомобилен съюз днес. Двамата изпълнителни директори искат да покажат на американския фондов пазар и финансовия свят, че възнамеряват да създадат мощен съюз.

Алиансът в Ню Йорк е повратна точка. От ожесточени конкуренти в бизнеса с двигатели с вътрешно горене стават партньори с въвеждането на електромобили.

Чрез сливане и двата гиганта могат значително да увеличат броя на електронните си автомобили и да определят индустриални стандарти. Никога преди не е имало такава цялостна подмяна на визията и частите на автомобила. Това е съюз, който пренарежда баланса на силите в автомобилната индустрия. Индустрията казва: През следващите една до две години повечето от другите производители ще се нуждаят от партньорства, за да балансират мощността и обема в ерата на електромобилността. Фолксваген и Форд установяват стандарти.

Никоя автомобилна компания, с изключение на “Тесла“, не разчита толкова радикално на електрическата мобилност, колкото Volkswagen. Очаква се електрическият двигател да се превърне в най-важния двигател през следващите години. Първите фабрики за автомобили вече се преобразуват. Заводите, в които все още работи върху дизелови и бензинови двигатели, вероятно ще спрат в обозримо бъдеще.

Пътната карта е следната: само до 2023 г. производителят на автомобили във Волфсбург инвестира повече от 30 милиарда евро в електромобилност. В началото на 2030 г. се очаква последният нов двигател с вътрешно горене на Volkswagen да се появи на пазара, който ще се продава през около 2040 г. Ако се приеме, че животът му е около десет години, последният такъв се очаква да изчезне от пътищата около 2050 г.

Нов стандарт за индустрията

През следващите десет години Volkswagen ще произведе около 22 милиона електрически автомобили. Планират се около 70 различни модела. До 2030 г. главният изпълнителен директор Дийс възнамерява да постигне електрически дял от около 40% от собствения си автомобилен парк в Европа и Китай. Още тази и следващата година нещата ще напреднат бързо.

През 2019 г. холдинга иска да продаде около 100 000 автомобили изцяло на батерии в световен мащаб, а до 2020 г. вече трябва да бъдат повече от 500 000.

За сравнение: миналата година имаше само 25 000, както потвърди преди няколко дни главния финансов директор Франк Витер на конференция на инвеститорите.

Ключова роля играе електрическата платформа MEB (“Модулна електрическа конструкция”), разработена от самия Volkswagen. Платформата е нещо като невидима субструктура на автомобила. Тя включва двигателят, шасито, охлаждането и – електрическото задвижване – батериите. Веднага след избухването на дизеловия скандал, Volkswagen реши през есента на 2015 г. да разработи напълно нова електрическа платформа за цялата компания. Почти всички дъщерни дружества ще трябва да разработят нови електрически автомобили въз основа на тази платформа. Тъй като същите компоненти могат да бъдат използвани милиони пъти, компанията ще реализира милиарди спестявания.

“С MEB бранда Volkswagen разработва бъдеща платформа за цялата група”, заяви изпълнителният директор Херберт Дийс преди няколко седмици пред вътрешен кръг от служители. Със собствената си електрическа платформа VW въвежда различен подход от своите двама южногермански конкуренти – Daimler и BMW. Вместо нея първокласните производители използват смесени форми за производствените комплекти, които се използват еднакво за електрическите автомобили и за моделите с бензин или дизел. Френската корпорация PSA също подкрепя тази смесена система.

Volkswagen е с четири до пет пъти по-голям капацитет от конкурентите си в южната част на Германия. Затова си струва компанията, базирана във Волфсбург, да разработи своя собствена електрическа платформа. За точната цена Volkswagen мълчи. В индустриалните среди обаче се считат за реалистични около 2 милиарда евро. С оглед на значително по-малките им количества, Daimler и BMW трябва да действат по-предпазливо. Поради несигурността, свързана с въвеждането на електромобилите, те първоначално са избрали смесени форми в платформите.

Мощна амбиция

Индустриалните наблюдатели са сигурни, че Volkswagen е разработил по-добрата система. “Платформата MEB е една от най-модерните електрически платформи за следващите три до четири години”, убеден е Арнт Елингхорст от инвестиционната къща Evercore ISI. Мащабността на „Volkswagen Grou“ е изключително голяма, модулната система ще бъде използвана милиони пъти и ще даде на волфсбургския автомобилен производител много решаваща цена и конкурентно предимство.

Анализаторът е сигурен, че VW ще постави проблема с разходите за електрически автомобили под контрол. Защото всички производители се тревожат, че няма да направят много пари с новите електрически автомобили в първите дни на пускането на пазара. Елингхорст изчислява възвръщаемост за Volkswagen следващата година от 0,2%. До средата на следващото десетилетие тя ще нарасне до около 5,5%. След това компанията ще произвежда около 3 милиона електрически автомобили годишно въз основа на новия комплект.

Амбицията е мощна. До 2022 г. Volkswagen вече обяви 15 различни модели MEB. Те включват лимузини, все по-важните джипове и микробуси. Волфсбург ще може да достигне световен пазарен дял от 35% за електрическите автомобили до 2025 г., според Елингхорст. “Освен „Тесла“, няма друг автомобилен производител, който да следи навлизането на електрическата мобилност така последователно”, подчертава той.

Сега, използването на новата електрическа платформа не е ограничено само до „Volkswagen Group“ – сега става дума за съюз, както с Ford, ако надзорният съвет на VW, както се очакваше в четвъртък, значително разшири сътрудничеството с американския автомобилен производител. Както бе съобщено в края на срещата, точно това се случва: надзорният орган дава зелена светлина за разширено сътрудничество.

Главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс е прекарал последните няколко месеца многократно върху слогана, с който иска да предложи платформата MEB на други производители на автомобили. “С електрическия комплект за производство, ние сме твърдо пред конкуренцията. И ще създадем възможност на трети страни за бърз и ефективен напредък. С MEB имаме възможност да създадем индустриален стандарт,” каза той преди седмици на конференция за мениджмънта на VW.

Возията вече няма да бъде специфична за марката в бъдеще

Това значи, че в ерата на електричеството задвижването вече няма да играе толкова важна роля. В случая със запалителната система техническите разработки на компанията все още осигуряват важна отличителна характеристика в сравнение с нейните конкуренти. Тази разлика не важи за електрическия ресор. Задвижването едва ли ще се различава от производител до производител, защото, например, бързото ускорение е една от най-важните основни характеристики на всеки електрически двигател.

Това също обяснява защо Ford сега иска да закупи платформата MEB за европейския пазар от Volkswagen. Въпреки че американската компания също има свои собствени разработки за превозни средства, задвижвани от батерии. Но тези платформи са предимно подходящи за по-големи превозни средства като популярните американски пикапи.

С MEB Volkswagen въвежда по-гъвкава платформа в програмата, която е по-подходяща за по-малките превозни средства в европейски стил. Ford спестява много пари при сътрудничество с VW, тъй като не трябва да разработва собствена платформа за Европа. Вместо това американската компания ще трябва да плаща възнаграждения на Волфсбург в бъдеще. В допълнение, VW и Ford имат възможност да разширят платформеното си сътрудничество в Китай, където колите са много повече в сравнение с европейския установен модел.

В момента „Ford Group“ продава около един милион автомобила годишно в Европа. И Ford, и Volkswagen, не очакват, че за кратко време веднага ще се появят милиони електрически автомобили. Но до средата на следващото десетилетие може да има няколкостотин хиляди компактни и средноголеми превозни средства, произведени от американската компания в европейските й фабрики, базирани на електрическата платформа на VW. Ford също така спешно се нуждаят от задвижвани с батерии превозни средства, за да посрещнат значително затегнатите европейски ограничения на изразходвани емисии.

Нарастване на натиска върху конкуренцията

“С Ford VW получава шанса всъщност да направи комплекта MEB новия индустриален стандарт”, казва Стефан Братцел, професор по автомобилостроене в Центъра за автомобилно управление (CAM) в Бергиш Гладбах. Досега шефът на VW Дийс осъществяваше само сътрудничество с производителя на малки серии в Аахен „Ego Mobile“.

През март Volkswagen обяви по време на автомобилното изложение в Женева, че компанията на университетския професор Гюнтер Шух ще построи автомобил за забавление, базиран на модела на плажния малък автомобил на VW, базиран на платформата MEB. Но от тях ще се произвеждат максимум няколко хиляди автомобила годишно.

За Братцел сътрудничеството между Volkswagen и Ford изпраща сигнал до цялата автомобилна индустрия. “Това поставя другите производители под натиск”, подчертава професорът. Volkswagen има значително предимство по отношение на цените, което би накарало конкурентите да се замислят. Следователно, натискът ще се увеличи, за да се формират подобни консорциуми в близко бъдеще.

Братцел вижда особена нужда от реакция в Daimler и BMW. “Производителите на премиумите трябва да помислят двойно повече за това, което искат да правят в бъдеще”, съветва той. Доста е възможно двата южногермански автомобилопроизводители да изберат обща електронна платформа, базирана на тази на предшественика Volkswagen – първоначалните преговори вече са в ход. General Motors, Toyota и Hyundai -Kia вероятно са достатъчно големи, за да разработят свои собствени комплекти.

За момента остава неясно каква стратегия ще преследват останалите европейски производители. Най-голяма нужда Братцел вижда в Италия. “За това „Фиат“ (Fiat) да няма нищо”, е негова лична грижа. Може би точно най-близкият потенциален клиент на Volkswagen в Торино ще бъде този, който ще премести модулната система MEB от Волфсбург.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Съпругата на Веселин Марешки превръща в хотел част от Централната поща във Варна

Съпругата на Веселин Марешки превръща в хотел част от Централната поща във Варна

Дружеството "Варнафарма", управлявано от Светлана Марешка, съпруга на лидера на партия "Воля" е получило разрешение от общинската администрация във Варна да превърне два от етажите на Пощенската палата в града в хотел. Документът е бил издаден в последния ден на май т.г. Сградите на БТК във Варна бяха придобити от "Варнафарма" през 2010 г.

Държавата с план как да мотивира
65-годишните да работят още

Държавата с план как да мотивира 65-годишните да работят още

- Бабите не са това, което бяха, обясни документа бившият  социален министър Иван Нейков - Предвиждат IT курсове за стари хора и специални пазари, на които да продават собствена продукция Всеки трети българин ще бъде над 65 г., колкото трябва да стане пенсионната възраст според сегашните законови правила, през 2060 г.

"Дейли таймс": Слънчев бряг е едно от най-изгодните места в Европа за почивка през лятото

"Дейли таймс": Слънчев бряг е едно от най-изгодните места в Европа за почивка през лятото

България и Турция са сред най-евтините дестинации в Европа за семейна почивка през лятото, пише британският "Дейли таймс". Други изгодни места за ваканция са португалският Алгавре и Коста дел Сол в Испания.  Според изданието, най-големият разход за хората по време на почивката са парите, които харчат в ресторанти за храна  - средно семействата

Младите да живеят и работят в Панагюрище - кауза на "Асарел Медет"

Младите да живеят и работят в Панагюрище - кауза на "Асарел Медет"

Изпълнителният директор на минната компания инж. Делчо Николов описа рецептата за успех на дружеството - инвестиции в нова техника и технологии плюс екип от амбициозни хора и професионалисти Инвестиции в нова техника и технологии плюс екип от млади и амбициозни хора и професионалисти. Това е рецептата за успех на “Асарел-Медет” АД,

25 000 долара загуба за Джейми Оливър след краха на заведенията му

25 000 долара загуба за Джейми Оливър след краха на заведенията му

Сривът на веригата италиански ресторанти на Джейми Оливър му е коствал 25 000 долара лични средства. Кредиторите също имат загуба от 83 милиона паунда, които инвестирали в бизнеса, за да се опитат да го спасят, разкрива "Дейли мейл". Оливър е бръкнал в собствената си банкова сметка, за да изплати заплатите на 1000 служители, които бяха съкратени.

Класация на "Форбс": Истанбул е най-добрият град за живеене

Класация на "Форбс": Истанбул е най-добрият град за живеене

Истанбул е най-добрият град за живеене в Турция според класация на сп. "Форбс", информира частната турска телевизия НТВ. Градът е поставен на първо място в класацията с 68,9 точки въз основа на условията за живот и работа, които предлага на жителите си. На второ място е столицата Анкара с индекс 66,13 точки, а на трето Измир с индекс 62,39 точки,

Чумата влезе в свинеферма със 17 хил. животни (Обзор)

Чумата влезе в свинеферма със 17 хил. животни (Обзор)

Тя е в русенско село. Умъртвяват всички прасета в радиус от 3 километра Африканската чума стигна до индустриален свинекомплекс в България, съобщиха от Българската агенция за безопасност на храните (БАБХ). В събота бяха потвърдени като положителни пробите, взети от свинекомплекса в с. Николово, Русенско,

Магистралата от София до Белград готова в края на 2021 г.

Магистралата от София до Белград готова в края на 2021 г.

Скоростна жп линия между България и Сърбия ще бъде завършена през 2024 и 2025 г. През септември Сърбия ще открие своята част от магистралата от Ниш до българската граница. Това заяви вицепремиерът на западната ни съседка Зорана Михайлович след срещата си в Димитровград с българския министър на транспорта Росен Желязков.

Масов отстрел на глигани, но без ловци

Масов отстрел на глигани, но без ловци

Интензивен отстрел на диви прасета ще се извършва в 20-километровите зони, в които има регистрирани случаи на животни, болни от африканска чума по свинете. Отстрелът няма да се извършва от ловци, а от служители на Изпълнителната агенция по горите. Това съобщи съветникът на министърът на земеделието,

Шефове на медии, държавни агенции и банки с по-високи заплати от Борисов

Шефове на медии, държавни агенции и банки с по-високи заплати от Борисов

Шефовете на държавните медии – БНР и БНТ, получават месечни заплати, по-високи от тази на премиера Бойко Борисов, а месечното възнаграждение на Директора на Българската банка за развитие е над 36 хиляди лева, сочи справка в годишните данъчни декларации, предаде репортер на БГНЕС. Така например, директорите в държавните медии по закон трябва да

Най-коментирани

Държавата с план как да мотивира
65-годишните да работят още

Държавата с план как да мотивира 65-годишните да работят още

- Бабите не са това, което бяха, обясни документа бившият  социален министър Иван Нейков - Предвиждат IT курсове за стари хора и специални пазари, на които да продават собствена продукция Всеки трети българин ще бъде над 65 г., колкото трябва да стане пенсионната възраст според сегашните законови правила, през 2060 г.

НКРР: Няма мащабно напускане на компании от сектора на промишлеността

НКРР: Няма мащабно напускане на компании от сектора на промишлеността

Няма мащабно напускане на компании от сектора на промишлеността и страната е уверена в привличането на повече дългосрочни чужди инвестиции, заяви на днешната си пресконференция Мън Уей, говорител на Държавната комисия за развитие и реформи, предава Радио "Китай". „Повечето от фирмите, които се изтеглиха от страната са от средно и ниско ниво и

Съд намалява глобата от 2 млрд. долара за Bayer заради глифозата

Съд намалява глобата от 2 млрд. долара за Bayer заради глифозата

Фармацевтичната и агрохимическата компания Bayer може да разчита на намаляване на глобата в рамките на съдебен процес за рисковете от причиняване на рак при съдържащите глифозат средства за борба с плевели. Съд в Оукланд заяви в четвъртък (местно време), че общо около 2 милиарда щатски долара (1,8 милиарда евро),

Американската и световна икономики се възползват от стабилния растеж на китайската икономика

Американската и световна икономики се възползват от стабилния растеж на китайската икономика

Относно изказването на американския президент Доналд Тръмп за китайската икономика на вчерашната си редовна пресконференция в Пекин говорителят на Министерството на външните работи на Китай Гън Шуан заяви, че поддържането на стабилния ѝ растеж е от полза както за световната, така и за американската икономики, предава Радио "Китай".

8 стъпки, за да получите пари от застраховател

8 стъпки, за да получите пари от застраховател

При липса на доказателства се произнасят от 3 до 6 месеца Шофирате най-спокойно и някой ви удря. Оставили сте колата си на паркинг и на сутринта тя е одраскана. Статистиката сочи, че през 2018 г. за денонощие средно са ставали по 18 катастрофи. Знаете ли кои са първите стъпки при автомобилен инцидент?

НАП пуска приложението, в което гледаме изтекли ли са личните ни данни

НАП пуска приложението, в което гледаме изтекли ли са личните ни данни

Очаква се Националната агенция по приходите (НАП) да пусне до часове приложението, с което всеки ще може да провери изтекли ли са личните му данни при безпрецедентната хакерска атака. В момента се извършват тестове за уязвимости. Стана ясно още, че при нужда може да бъдат спирани някои електронни услуги на агенцията.

Парламентът отхвърли предложенията на БСП за преизчисляване на пенсиите

Парламентът отхвърли предложенията на БСП за преизчисляване на пенсиите

Мнозинството в Народното събрание не прие предложението на БСП да бъдат преизчислени всички пенсии за трудова дейност, отпуснати до 31 юни 2016 г., съобщи БТА. Предложението е отхвърлено от депутатите с 15 гласа "против" и 81 "въздържал се". Преизчисляването да е периодично, поне на четири години, предвиждаха вносителите на промените в Кодекса за

Класация на "Форбс": Истанбул е най-добрият град за живеене

Класация на "Форбс": Истанбул е най-добрият град за живеене

Истанбул е най-добрият град за живеене в Турция според класация на сп. "Форбс", информира частната турска телевизия НТВ. Градът е поставен на първо място в класацията с 68,9 точки въз основа на условията за живот и работа, които предлага на жителите си. На второ място е столицата Анкара с индекс 66,13 точки, а на трето Измир с индекс 62,39 точки,

Връщат месечните винетки за автобуси и камиони до края на седмицата

Връщат месечните винетки за автобуси и камиони до края на седмицата

До края на седмицата ще бъде възстановена продажбата на месечни винетки за автобуси и камиони, обещаха от националното тол управление. Проблемът с тяхната наличност се появи преди седмица, предава БНТ.  Продажбата на eдномесечни винетки беше спряна, заради очакваното пускане на ТОЛ системата през август.

Таксата за превод в  чужбина - равна на  вътрешните преводи

Таксата за превод в чужбина - равна на вътрешните преводи

Клиентите трябва да получават пълна информация за курсовите разлики Който превежда пари в държава от еврозоната или прави вноски по кредити към тях, след 15 декември т.г. трябва да изисква таксите за преводите да са равни с тези при вътрешните преводи. Това следва от евродиректива, чието спаазване е задължително за всички банки и компании,

Таксата за превод в  чужбина - равна на  вътрешните преводи

Таксата за превод в чужбина - равна на вътрешните преводи

Клиентите трябва да получават пълна информация за курсовите разлики Който превежда пари в държава от еврозоната или прави вноски по кредити към тях, след 15 декември т.г. трябва да изисква таксите за преводите да са равни с тези при вътрешните преводи. Това следва от евродиректива, чието спаазване е задължително за всички банки и компании,

Спират временно шест електронни услуги на НАП

Спират временно шест електронни услуги на НАП

6 електронни услуги на НАП могат да са временно недостъпни, информират от агенцията по приходите. За подобряване на информационната сигурност екип от експерти изследва уязвимостта на всички електронни услуги, предоставяни от НАП на бизнеса и гражданите. Възможно е в този процес временно да се ограничава достъпът до е-услуги.

"Вашингтон пост": Хуавей тайно е помагала на КНДР да изгради интернет мрежа

"Вашингтон пост": Хуавей тайно е помагала на КНДР да изгради интернет мрежа

Китайският концерн Хуавей (Huawei Technologies Co Ltd) тайно е помагал на Северна Корея да изгради и поддържа безжичната си интернет мрежа за граждански цели. Това съобщи днес в. "Вашингтон пост", позовавайки се на източници и вътрешни документи, предават Ройтерс и БТА. Телекомуникационният гигант си е партнирал с китайска държавна компания -

Ангелкова: Догодина ще увеличим парите за туристическата реклама на България

Ангелкова: Догодина ще увеличим парите за туристическата реклама на България

През следващата година ще бъдат увеличени парите за туристическа реклама на България, съобщи днес след заседание на Националния съвет по туризъм ресорният министър Николина Ангелкова, предава  БТА. Тя уточни, че размерът на парите ще стане ясен в края на август. Министърът уточни, че разчетите още не са готови,

Росен Желязков: Технологията 5G е революция за икономиката, индустрията и обществото

Росен Желязков: Технологията 5G е революция за икономиката, индустрията и обществото

Технологията 5G е революция за икономиката, индустрията, обществото и за хората. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на първия разговор през 5G мобилна мрежа у нас, съобщават от МТИТС. Демонстрацията беше част от серия практически тестове на 5G,

Променят правилата за директор на МВФ, вероятно заради Кристалина Георгиева

Променят правилата за директор на МВФ, вероятно заради Кристалина Георгиева

Франция проучва начини за премахване на възрастовата граница за кандидати за ръководител на МВФ -реформа, която би могла да изчисти пътя на Кристалина Георгиева като компромисен избор за поста. Това съобщава днес "Файненшъл Таймс", цитирана от economic.bg.  Бруно Льо Мьор, финансовият министър на Франция,

Собственикът на веригата магазини HomeMax купува HIT

Собственикът на веригата магазини HomeMax купува HIT

Бившият приватизационен фонд „Родна земя холдинг” АД, който е собственик на веригата магазини HomeMax, иска да купи веригата магазини HIT. Потенциалният купувач вече е внесъл в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) искане да се разреши сделката, предава economic.bg. Освен това „Родна земя” е собственик на дружество за продажба на аудио- и

Гърция даде лиценз за газопреносна мрежа на интерконектора с България

Гърция даде лиценз за газопреносна мрежа на интерконектора с България

С решение на гръцкия регулаторен орган за енергетика (РАЕ) „Ай Си Джи Би“ АД получава лиценз за независим оператор на газопреносна мрежа (INGS). Лицензът, издаден на 27 юни 2019 г. и официално получен на 18 юли 2019 г. касае гръцката отсечка на газовия интерконектор с Гърция (проект IGB). Лицензът се издава за срок от петдесет (50) години и изтича

От КНСБ изчислиха: Над 70 хиляди лв.
ще загуби търновец от заплата в плик

От КНСБ изчислиха: Над 70 хиляди лв. ще загуби търновец от заплата в плик

Минимум 70 330 лв. за 30 години труд ще загуби търновец, ако работи без трудов договор. Това изчислили от КНСБ в рамките на кампанията "Сивото убива" на база на данните за средната заплата в областта на НСИ. "Обикновено за това обвиняваме работодателите, но доста работещи искат от тях да не сключват писмени договори или официално да им дават

8 стъпки, за да получите пари от застраховател

8 стъпки, за да получите пари от застраховател

При липса на доказателства се произнасят от 3 до 6 месеца Шофирате най-спокойно и някой ви удря. Оставили сте колата си на паркинг и на сутринта тя е одраскана. Статистиката сочи, че през 2018 г. за денонощие средно са ставали по 18 катастрофи. Знаете ли кои са първите стъпки при автомобилен инцидент?