Консумацията на бира в Германия през първото полугодие е спаднала с три процента, информира ТАСС, като се позовава на в."Велт".

Според германското издание от януари до юни включително са продадени със 140 милиона литра по-малко, отколкото за същия период миналата година. Не се посочват данни за целия обем продажби, предава БТА.

Представител на пивоварната компания Фелтинс (Veltins) отбелязва, че едва ли спадът ще бъде компенсиран през оставащите шест месеца от годината.

Производителите ще приключат годината с намален обем продажби, прогнозира той.

Високите резултати през миналата година бяха свързани със световното първенство по футбол, по време на което консумацията на бира обикновено расте.

През 2018 година германските потребители са продали 8,7 милиарда литра бира. Основно пивото е било предназначено за вътрешния пазар. Изнесени са били само 1,6 милиарда литра на стойност 1,2 милиарда евро. Основни купувачи на германска бира са били Италия (21,8 процента), Китай (11,3 процента) и Холандия (7 процента).

Нараснал е и броят на пивоварните. В Германия са регистрирани 1539 юридически лица, които се занимават с производство на бира или с 39 повече, отколкото 2017 година.