Как в Германия коментират избора на VW

  • 0
authorАвтор: 24 часа

Как в Германия коментират избора на VW

Медиите в страната на “Фолксваген” не са равнодушни в Турция или България ще е новият завод. Повечето са против да се прави бизнес със сатрап

Къде да е заводът на “Фолксваген” - в България или в Турция, е гореща тема за немските медии, както и за немалко германци, които заявяват свои становища и коментари във форуми.

Колкото повече напредва времето до момента, в който надзорният съвет на германската компания ще вземе окончателно решение, толкова по-чести са новините, анализите, коментарите, а и спекулациите.

В медиите в Германия в последния месец се спекулираше сериозно, дори в надпреварата бяха включени Саудитска Арабия и Катар. През юли коментарите се нагорещиха особено след заседание на надзора на “Фолксваген”, след който изтече новина, че Турция е предпочитана.

В петък Bild публикува разработка със заглавие “Шефът на VW Дийс се заиграва с Ердоган”. “Германци лежат в турски затвори заради Ердоган, немските туристи спират да ходят на почивки в Турция като протест срещу Ердоган, но шефът на “Фолксваген” Херберт Дийс явно няма проблеми с това”, пише медията.

Двамата автори Том Дрекслер и Паул Ронцхаймер питат “Фолксваген” дали наистина искат да правят бизнес с този човек – “сатрап, който живее в дворец с 1000 стаи, арестува опозиционери и заплашва журналисти и съдии”.

Те пишат, че се говори, че решението е взето. Немският концерн преследва по-високите субсидии в Турция и се поддава на манипулациите на бившия канцлер и приятел на Путин Герхард Шрьодер, който дърпа конците на сделката зад кадър.

В началото на март човек от ръководството на концерна казва, че изборът на мястото на новия завод в Югоизточна Европа е на финалната права и очакванията са, че крайното решение ще бъде взето до края на май - началото на юни. Публикацията е в Automobil Produktion. Разглеждат се условията в четири страни - Турция, Румъния, България и Сърбия.

В края на март Automobil Produktion съобщава, че изборът вече е сведен до две страни. Спекулира се, че това може би са Турция и Сърбия.

На 10 април, по време на автосалона в Истанбул, в Augsburger Allgemeine излиза публикация “Как Турция се бори за изграждането на завода на VW на територията на страната”. Като предимства се подчертават големината на вътрешния пазар, ниските производствени разходи, добрата квалификация на работниците, наличната работна сила поради повишената безработица, свободният достъп до вътрешния пазар на ЕС, географската близост до Близкия изток, Азия, Русия, сериозната финансова подкрепа от страна на турското правителство.

На 12 април в емисия на ZDF се съобщава, че по информация на DPA изборът на място за инвестицията на VW ще бъде направен между България и Турция. В същия ден в Die Zeit излиза статията “Две страни са в тесния кръг избрани за изграждането на завод на VW в чужбина”. Споменава се за посещението на федералния президент Франк-Валтер Щайнмаиер в началото на април в България и паралелни проучвания на екип на VW на условията за потенциална инвестиция. Публикации за избора между България и Турция излизат и в още 11 медии.

На 14 май във Wirtschaftswoche излиза обширна статия за намеренията на VW да изгражда собствени заводи за производство на акумулатори за електроавтомобилите си. В този контекст се споменава и изграждането на завода в България или Турция.

На 14 юни турският сайт, издаван на немски език, nex24.news публикува информация от F.A.Z за избора между България и Турция. Подчертават се предимствата на Турция, наблягайки на важността на страната като пазар, но се прави коментар, че чрез инвестицията могат да се преодолеят възникналите напрежения в политическата сфера. Статията е озаглавена “Гигантски завод на VW би могъл да бъде изграден в Измир”.

На 21 юни е публикувана информация на FAZ “VW преговаря с Турция за новия завод за автомобили”. Председателят на УС на концерна Херберт Дийс е посетил Истанбул, за да преговаря за детайлите. За първи път официално се потвърждава, че конкуренти са Турция и България. Говорителят на VW определя Турция като атрактивно място за производство на автомобилите на концерна и съобщава, че се водят конкретни преговори на най-високо ниво. Става дума за терен около 40 хектара близо до град Измир. Планираната инвестиция е между 1,3 и 2 млрд. евро.

В статия със заглавие “VW по всяка вероятност ще строи нов завод за автомобили в Турция” на 23 юни Handelsblatt прави анализ на развоя на избора на дестинация за нов завод на концерна. В последния кръг са останали България и Турция, а въпреки че крайното решение формално не е взето, предварителният избор е в полза на Турция. Неназован мениджър от VW отбелязва, че в полза на България е членството ѝ в ЕС и свързаното с това гарантиране на правна защита. Председателят на борда на директорите Дийс оставил опцията отворена. Надзорният съвет също щял да бъде ангажиран в избора. “Фолксваген” е изградил през последните години редица заводи. Към тях се числи и този в Китай, страна, в която правителството редовно нарушава демократичните права. В този смисъл ръководството на концерна е свикнало да взема спорни решения. Въпреки това въпросът с Турция е по-чувствителен. Споменава се, че редица европейски концерни се въздържат от инвестиране в Турция заради спорния президент на страната Ердоган. Във VW са наясно, че изборът на Турция ще накърни имиджа на концерна. Ще има много критики, но в края на краищата рамковите условия са в полза на Турция, пише в статията.

На 23 и 24 юни finanznachrichten.de съобщава, че фаворит за място на инвестицията е България по непотвърдени данни. Съобщава се, че се водят преговори за покупка на терен до София, а теренът в Турция, който се предлага, е в района на Измир.

На 29 юни в tagesschau.de и www.turi2.de се появява съобщението, че за завода се конкурират вече Турция и Саудитска Арабия.

На 12 юли t-online.de пише, че плановете на концерна са “конкретизирани, но не финализирани”. На 16 юли vision-mobility.de е публикувана статия, че Турция е предпочетена пред България и Катар. Подобни твърдения се съдържат и в публикациите на TAZ и Tagesschau от 22 юли. Кореспондентът на ARD в Истанбул съобщава, че по информация от правителствените кръгове в Берлин мястото, където ще се строи заводът, е до Измир. VW очаква отстъпки от турската държава по отношение на много високия потребителски данък върху нови автомобили, който за лимузина Passat в зависимост от мощността може да достигне 41% от общата цена. Основен аргумент в полза на Турция в сравнение с България е пазарът. Очакванията са годишно в страната да се продават около 40 000 лимузини. Значителна част от тях ще бъдат закупени от държавата. Според работещ за Анкара лобист в Германия Ердоган е бил готов по изключение да се даде за всички договорености с VW определен вид държавна гаранция. Решението в полза на Измир е взето въпреки резервите по отношение на гарантирането на правата на труд .

На 24 юли в TAZ в публикацията “Подарък за Ердоган. Лъжи: В Германия концернът се лансира като екологичен. Климатичните убийци дизеловите и бензиновите автомобили ще бъдат произвеждани в Турция” се правят следните коментари: “… Фатално е, че “Фолксваген”, а с него и германската държава подкрепят по този начин Ердоган. Това е удар в лицето на всички, които се обявяват в защита на човешките права, демокрацията и правовата държавност в Турция. Социалдемократът, министър-председател на Долна Саксония Щефан Вайл трябваше само да посочи с палец надолу и с това да се предотврати сделката. Но това не става.”

На 30 юли на база на информация от DPA излизат публикации в die Welt, RTL, IDOWA.

Министър-председателят на Долна Саксония и председател на надзорния съвет на VW Щефан Вайл обявява, че по време на заседанието на надзорния съвет на VW не е взето крайно решение относно избора на място за инвестицията за производство на автомобили на VW и процесът ще продължи още няколко месеца. В конкурентната борба с Турция продължава да е и България. Това изявление е след интервю във в. “24 часа” на министъра на икономиката на България Емил Караниколов, в което заявява, че ако “Фолксваген” отиде в Турция, България ще поднови преговорите си с “Хюндай”.

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Русия изчисти държавния си дълг

Русия изчисти държавния си дълг

Чистият държавен дълг на Русия е отрицателен за първи път след въвеждането на санкциите за присъединяването на Крим и падането на цените на нефта през 2014 година, предава РИА Новости. Както съобщава РБК, като се позовава на данни на Министерството на финансите на Русия и Централната банка, към първи август държавния дълг на федералното

Автосалон София 2019: Впечатляващи новости от Skoda, Toyota и Kia

Автосалон София 2019: Впечатляващи новости от Skoda, Toyota и Kia

Сегментът на масовите модели автомобили традиционно се радва на огромен интерес у нас. Несъмнено това внимание от страна на публиката ще бъде особено засилено по време на „Автомобилен салон София 2019”, който ще се проведе от 12 до 20 октомври в "Интер Експо Център". Нека разкрием отчасти какво ще покажат на изложението три от особено популярните

Собственикът на “Лидъл” е най-богатият германец

Собственикът на “Лидъл” е най-богатият германец

Немското икономическо списание „Биланц“ публикува в днешния си брой списъка с най-богатите германци. Според изданието милиардерите в Германия имат 259 милиарда евро активи, което е с 31 милиарда повече в сравнение с 2018 г. При сравнение на федералните провинции най-голямата част от активите са в провинциите Северен Рейн-Вестфалия

Пак промени в ръководството на БДЖ

Пак промени в ръководството на БДЖ

Промяна в структурата на железопътния холдинг, която ще е свързана с поредна промяна на ръководството му, оповести в парламента вчера транспортният министър Росен Желязков. Той уточни, че структурата на холдинга създава предпоставки за “не много добра координация” и в най-скоро време ще направи анализ и ще вземе решения

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Преустройството ще осигури привлекателни сгради, нови съоръжения, интуитивно ориентиране и свръхмодерни технологии - Консорциум “Соф Кънект”, включващ Meridiam, летище Мюнхен и Щрабаг, бе определен за концесионер на летище София за 35 г. Като глобален инвеститор и мениджър на активи, Meridiam е водещият партньор в консорциума

Най-голямата IT общност в България ще търси най-добрата работа на програмисти

Най-голямата IT общност в България ще търси най-добрата работа на програмисти

10 иновативни български компании ще вземат участие в първата по рода си програма за растеж Dare to Scale. Това е инициатива на българския офис на глобалната мрежа Endeavor и е насочена към подпомагане на бизнеси, които вече са преминали през стартъп фазата и са в началото на по-мащабното разрастване на дейността си.

Гърция иска да изплати по-рано заемите си към Валутния фонд, за да възстанови доверието

Гърция иска да изплати по-рано заемите си към Валутния фонд, за да възстанови доверието

Гърция поиска днес разрешение от 18-те страни партньорки в еврозоната да погаси заемите си към Международния валутен фонд (МВФ) преди датата на падежа им, предаде Франс прес. Атина се надява по този начин да възстанови международното доверие в икономиката на страната, предаде БТА. Новият министър на финансите Христос Стайкурас отправи тази молба

Гърция реши: продава 30% от Атинското международно летище

Гърция реши: продава 30% от Атинското международно летище

Гръцкото правителство взе решение за "незабавна продажба" на 30-процентен дял от международното летище "Елефтериос Венизелос" в Атина, притежавано от гръцкия фонд за развитие на активите, съобщава АНА-МПА. Решението е взето на заседание на Правителствения съвет за икономическа политика, председателствано от премиера Кириакос Мицотакис, предава БТА.

БДЖ с автобуси на релси вместо празни влакове

БДЖ с автобуси на релси вместо празни влакове

10 шинобуса по 1,5 млн. евро смята да поръча компанията  10 автобуса на релси има намерение да купува БДЖ. Това съобщи пред “24 часа” и пред още една медия преди две седмици изпълнителният директор на холдинга Никола Василев.Подобна идея, но за 30 шинобуса за 120 млн. лв., имаше през 2013 г. и тя предизвика вълнения след железничарите.

КТ "Подкрепа" ще поиска минимална работна заплата от 1000 лева за 2020 година

КТ "Подкрепа" ще поиска минимална работна заплата от 1000 лева за 2020 година

КТ "Подкрепа" ще поиска в бюджета за 2020 година да бъде заложена минимална работна заплата от 1000 лева, тъй като това минимално възнаграждение към момента отговаря приблизително на производителността на труда. Това каза пред журналисти икономическият съветник на синдиката Ваня Григорова, която участва във форум за правата на командированите

Най-коментирани

Приходите от нощувки на чужденци намаляват през юли

Приходите от нощувки на чужденци намаляват през юли

Приходите от нощувки през юли 2019 г. достигат 345.8 млн. лв., или с 2.9 на сто повече в сравнение с юли 2018 година, съобщи Националният статистически институт. Регистрирано е увеличение на приходите от българи с 19.9 на сто, докато тези от чужденци намаляват с 0.4 на сто. Общата заетост на леглата в местата за настаняване през юли 2019 г.

Нови знаци – за мъгла, задръстване, катастрофи (Обзор)

Нови знаци – за мъгла, задръстване, катастрофи (Обзор)

Ще са на електронни табели Нови пътни знаци ще оказват къде има задръстване, катастрофи по пътя или намалена видимост заради мъгла. Това става ясно от промени в наредбата за пътните знаци, публикувани за обществено обсъждане. Всички те са на електгронни табели с променящо се съдържание. Предвиждат се и знаци, с които се обозначава,

ЕС: Енергийните данъци ще помогнат в борбата с климатичните промени

ЕС: Енергийните данъци ще помогнат в борбата с климатичните промени

Финансовите министри на страните от ЕС обсъдиха данъчното облагане в областта на енергетиката като част от общите усилия за борба с климатичните промени, по време на неформална среща във финландската столица Хелзинки, предаде ДПА. "Енергийните данъци може да допринесат за постигането на нашите климатични и енергийни цели",

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Преустройството ще осигури привлекателни сгради, нови съоръжения, интуитивно ориентиране и свръхмодерни технологии - Консорциум “Соф Кънект”, включващ Meridiam, летище Мюнхен и Щрабаг, бе определен за концесионер на летище София за 35 г. Като глобален инвеститор и мениджър на активи, Meridiam е водещият партньор в консорциума

Борисов: Правим седем магистрали наведнъж (Видео)

Борисов: Правим седем магистрали наведнъж (Видео)

"Новият кей в Русе ще стане най-красивото място в града. За мост, настояват от Румъния. Обаче не съм оптимист за това", призна Борисов по време на посещението си в града. "Ще пуснем до Боаза, до пресичането с пътя Русе - Велико Търново. Търговище - Шумен се строи много усилено. Ако всяко правителство беше правено по една магистрала,

"Грийнпийс": Опасно е, когато смесен отпадък се изгаря в инсталация, непредназначена за него

"Грийнпийс": Опасно е, когато смесен отпадък се изгаря в инсталация, непредназначена за него

Има няколко централи, които са заявили интерес за изгаряне на отпадъци, на някои вече е дадено разрешение. Това обяви пред БНТ Меглена Антонова, координатор "Климат и енергия" на "Грийнпис" - България. В тези, в които е дадено разрешение, се изгарят смесени битови отпадъци, включително и отпадъци от индустрията, от горското стопанство, разясни тя.

2220 сгради санирани досега в България

2220 сгради санирани досега в България

В МРРБ се проведе първото заседание на Националния експертен съвет за координиране изпълнението на Националния план за сгради с близко до нулево потребление на енергия „Създаването на Националния експертен съвет за координиране изпълнението на Националния план за сгради с близко до нулево потребление на енергия е от съществено значение,

Оборотите в търговията на дребно растат с 3.7 на сто през юли спрямо същия месец на предходната година

Оборотите в търговията на дребно растат с 3.7 на сто през юли спрямо същия месец на предходната година

По предварителни сезонни данни на Националния статистически институт през юли оборотът в раздел "Търговия на дребно, без търговията с автомобили и мотоциклети" по съпоставими цени нараства с 1 на сто спрямо предходния месец. През юли 2019 г. оборотът в търговията на дребно, изчислен въз основа на календарни данни, нараства с 3.

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас.

РВД набира кандидати за ръководители на полети

РВД набира кандидати за ръководители на полети

Държавното предприятие “Ръководство въздушно движение” (РВД) започна есенната кампания за набиране на кандидати за ръководители на полети. Желаещите могат да подават документи до 1 ноември включително. Бъдещите ръководители на полети трябва да преминат успешно шестте етапа на подбор - по документи, тест по английски език

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

Електрическият "голф" VW ID.3 минава 550 км

На салона във Франкфурт Volkswagen показа първия си масов електромобил, кръстен ID.3. Като габарити екологичният ID.3 е сравним с VW Golf, чието ново поколение ще бъде представено следващия месец. Дължината на екологичното возило е 4261 мм, широчината - 1809, а височината - 1552. Междуосието е 2765 мм, което е рекорд за този клас.

РВД набира кандидати за ръководители на полети

РВД набира кандидати за ръководители на полети

Държавното предприятие “Ръководство въздушно движение” (РВД) започна есенната кампания за набиране на кандидати за ръководители на полети. Желаещите могат да подават документи до 1 ноември включително. Бъдещите ръководители на полети трябва да преминат успешно шестте етапа на подбор - по документи, тест по английски език

3 млрд. лв. за 7 години в "Натура 2000"

3 млрд. лв. за 7 години в "Натура 2000"

Предвижда се допълване на защитените зони 1 515 984 522 евро са предвидени за инвестиции в опазване и развитие на защитените зони в “Натура” за периода 2014-2020 г. Това става ясно от проект за актуализация на програмата, публикуван за обществено обсъждане. 830 628 518 евро от тези инвестиции вече са разплатени

САЩ готови да деблокират част от своя стратегически петролен резерв

САЩ готови да деблокират част от своя стратегически петролен резерв

Министерството на енергетиката на САЩ обяви снощи, че е в готовност "да деблокира ресурс от стратегическия петролен резерв, ако е необходимо да бъдат предотвратени смущения на петролните пазари", предаде АП, цитирана от БТА.  Съобщението идва след нападението с безпилотни летателни апарати срещу петролно поле и най-голямата в света инсталация за

ЕС: Енергийните данъци ще помогнат в борбата с климатичните промени

ЕС: Енергийните данъци ще помогнат в борбата с климатичните промени

Финансовите министри на страните от ЕС обсъдиха данъчното облагане в областта на енергетиката като част от общите усилия за борба с климатичните промени, по време на неформална среща във финландската столица Хелзинки, предаде ДПА. "Енергийните данъци може да допринесат за постигането на нашите климатични и енергийни цели",

100 научни проекта представят днес млади учени в София

100 научни проекта представят днес млади учени в София

100 научни проекта на младежи от 39 различни държави ще бъдат представени днес на 31-ия Европейски конкурс за млади учени (EUCYS) в София. Състезанието ще продължи до 17-и септември. Младежите са подговтвили разработки за лекарства за рак, ХИВ, глаукома, както и различни начини за намаляване на пластмасата,

Расте броят на чуждите компании, които регистрират патенти в Китай

Расте броят на чуждите компании, които регистрират патенти в Китай

Китай продължава да работи активно за подобряване на ситуацията, свързана със защита правото на интелектуална собственост, благодарение на което нарастващ брой чуждестранни компании подават заявления в Националната служба за интелектуална собственост, заяви нейният зам.-директор Ган Шаонин на среща с чужди журналисти, цитиран от Радио "Китай".

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Преустройството ще осигури привлекателни сгради, нови съоръжения, интуитивно ориентиране и свръхмодерни технологии - Консорциум “Соф Кънект”, включващ Meridiam, летище Мюнхен и Щрабаг, бе определен за концесионер на летище София за 35 г. Като глобален инвеститор и мениджър на активи, Meridiam е водещият партньор в консорциума

Само 3,31% от боклука у нас се изгарял, в ЕС - близо 1/3

Само 3,31% от боклука у нас се изгарял, в ЕС - близо 1/3

В България само 3,31% от боклука се изгаря, а в ЕС - близо 1/3, обясни екоминистърът Нено Димов в парламента. Единствено 4 държави имали по-малък процент от България - Кипър, Малта, Гърция и Хърватия, а Латвия е със съотносим с нашия. В най-новото законодателство на ЕС са заложени амбициозни цели за 65% рециклиране на битовите отпадъци и

6,5 млн. лв. за укрепване на пътя към Рилския манастир

6,5 млн. лв. за укрепване на пътя към Рилския манастир

6,5 млн. лв. за укрепване на пътя за Рилския манастир са отпуснати, съобщи регионалният министър Петя Аврамова в парламента. Средствата са заложени в аварийната програма на Агенция “Пътна инфраструктура” за 2019 г. Аврамова припомни, че през 2018 г. в засегнатите от срутища 3 участъка са извършени аварийно-възстановителни дейности