Google отново е в полезрението на американските регулатори. Срещу компанията започва ново мащабно разследване, което този път ще се проведе от главните прокурори на 48 щата, плюс колегите им от Пуерто Рико и окръг Колумбия, съобщава CNBC, цитирана от vesti.bg. 

Повод за разследването е бизнесът с онлайн реклама на интернет гиганта. Прокурорите искат да проверят дали Google не злоупотребява с доминиращата си позиция.

"Когато няма свободен пазар или конкуренция, това увеличава цените дори и нещо да бъде представено като безплатно и вреди на потребителите. Наистина ли е безплатно нещо, за което даваме все повече от личните си данни? Наистина ли е безплатно нещо, ако цените на онлайн реклама се качват на базата на контрола на една компания?", коментира Ашли Мууди, главен прокурор на Флорида.

Разследването ще се води от главния прокурор на Тексас Кен Пакстън. "Това е разследване, което цели да провери фактите. В момента е за рекламата, но фактите може да ни отведат и в друга посока", казва той, цитиран от CNET.

Единствено главните прокурори на щатите Калифорния и Алабама не участват в разследването. Останалите прокурори вече са изпратили въпроси на Google. Самата компания коментира в блога си, че винаги е сътрудничила на институциите и ще продължава да го прави. Тя не дава повече подробности за проверката.

Прокурорите казват, че разследването им ще остане независимо от останалите проверки на други институции. ИТ гигантите в САЩ са под натиск от много места, заради честите критики за действията им с личните данни на потребителите. За сега основното внимание попада върху Google и Facebook, но слуховете в САЩ посочват, че институциите не изключват да започнат проверки и на Amazon и Apple.