Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

  • 1
authorАвтор: 24 часа онлайн

Meridiam ще развива летище София според най-високите стандарти в бранша

Визуализация на проекта на летище Ла Гуардия в Ню Йорк

Преустройството ще осигури привлекателни

сгради, нови съоръжения, интуитивно ориентиране

и свръхмодерни технологии

- Консорциум “Соф Кънект”, включващ Meridiam, летище Мюнхен и Щрабаг, бе определен за концесионер на летище София за 35 г. Като глобален инвеститор и мениджър на активи, Meridiam е водещият партньор в консорциума. Кои други проекти са част от вашето портфолио?

Щефан Верман, говорител на Meridiam за летище София: Фондът Meridiam е специализиран в осъществяването на дългосрочни публични инфраструктурни проекти с фокус върху тяхното екологично и социално въздействие ѝ. Досега

Meridiam успешно е участвал в инфраструктурни проекти в над 23 различни държави, представляващи общо 55 млрд. евро строителен капитал. Летище София ще се възползва от целия опит, който структурата Meridiam е натрупала, като това включва летища на три други континента: летище LaGuardia в Ню Йорк, летище Queen Alia International в Аман, Йордания, и летища в Мадагаскар.

Проектът на летище LaGuardia представлява инвестиция от 2,5 млрд. щатски долара за реконструкцията на централния терминал на нюйоркското летище. Това е най-близкото летище до центъра на града, доста ограничено откъм пространство, което в момента обслужва 15 млн. пътници годишно, а пускането в експлоатация на първите изходи в края на 2018 г. бе голямо постижение. С нов терминал с площ близо 400 кв. км, 35 изхода, нови концепции за заведения за хранене и продажби на дребно (50 магазина), нови пешеходни мостове, 2 мили допълнителни пътеки за рулиране, преустройството на LaGuardia е техническо и оперативно предизвикателство, което Meridiam успешно ръководи и за което получи наградата Envision Platinum през 2019 г.

Meridiam участва и в множество знакови инфраструктурни проекти като дългата 300 км високоскоростна железница между Париж, Тур и Бордо във Франция (на стойност 8 млрд. евро), пристанище Кале във Франция, което е ключов изход към Великобритания (инвестиция от 800 млн. евро), магистрали в щата Тексас (2,7 млрд. щатски долара), Interstate 66 в щата Вирджиния (3,6 млрд. щатски долара), пристанище на Miami Tunnel (903 млн. щатски долара, САЩ) и двете магистрали A4 и A7 в Германия (съответно 315 млн. евро и 438 млн. евро).

Като цяло Meridiam има портфолио от 70 проекта и никога не e продавал никой от тях, тъй като инвестира дългосрочно. Смятаме, че подобна дългосрочна обвързаност е уникална и рядко се наблюдава днес в практиката.

- Летище Мюнхен е познато като единственото 5-звездно летище в Европа. Какво точно можем да очакваме от Мюнхен по отношение на София? Вие ли ще бъдете оператор на летище София?

Томас Вайер, главен финансов директор, летище Мюнхен: Да, летище Мюнхен ще бъде операторът на летище София. В рамките на консорциума SOF Connect летище Мюнхен е компанията, отговорна за спазването и изпълнението на задълженията за експлоатация и поддръжка.

Ние ще осигурим всички ресурси, необходими за гарантиране на наличността на всички професионални и технически възможности, изисквани за поддръжката и експлоатацията на летището.

Имаме силни амбиции за летище София и те ще бъдат осъществени чрез прилагане на ефикасно и ефективно управление на летището с 5-звездния експертен опит на летище Мюнхен. От наша оперативна гледна точка това включва въвеждане на нови технологии, които повишават безопасността и сигурността; подобряване на нивото на обслужване на базата на отличената с множество награди методология относно преживяванията на пътниците; повишаване на общата квалификация на служителите; подобряване на ефективността на съоръженията на летището и развиване на търговските дейности на същото.

Всички мерки изискват сериозно фокусиране върху екологичните и социалните аспекти и ще бъдат прилагани с пълното ангажиране на обществото, които са ключови за бъдещия успех на летище София.

В Мюнхен например много успешна търговска формула е зоната за свободен достъп, която привлича посетители не-пътници да се забавляват на летището. Освен това летище Мюнхен, което е публична собственост, има опит с привличането на други важни заинтересовани страни като например съседните общности, за да е сигурно, че всички засегнати страни не само са чули, но и се възползват от нашето летище.

- Защо решихте да се обедините с Meridiam?

Т. В.: Преди всичко, споделяме едни и същи ценности. Това е от съществено значение за успешно партньорство като нашето. От самото начало Meridiam прилага строгите стандарти за опазване на околната среда, решаване на социални въпроси и подобряване на управлението (ESG) и сега оценява положителното въздействие на своите проекти с помощта на рамката на Целите на ООН за устойчиво развитие.

Meridiam поставя силен фокус върху участието на обществото при разработването на проекти. Този аспект е в основата на подхода на Meridiam и е доказан от устойчивото ниво на местната подкрепа, която Meridiam получава в различни части на света. Това вероятно е свързано и с оперативния, и с практическия подход на Meridiam - нестандартно мислене и действия за постигане на оптимални решения за по-широката общественост. Това превръща Meridiam в перфектен партньор за летище Мюнхен, имайки предвид нашия фокус върху качеството на услугите, които предоставяме на потребителите, но също и върху предимствата, генерирани от проекта за всички заинтересовани страни.

Знаем, че Meridiam има капацитета да отговори на това ниво на изисквания за нашата обща визия за летище София – не на последно място и заради характерния му подход на дългосрочен ангажимент към всички негови проекти.

- Как ще се променят летищните такси?

Щ. В.: Стратегията ни е да поддържаме летищните такси ниски. Летищните такси няма да се повишат през първите години, а след това повишението им ще е ограничено и ще се случва само след инвестиции в основни строителни дейности.

Стратегията на SOF Connect всъщност е да увеличи максимално пътникопотока през следващите 35 години. Това се основава на минимални летищни такси и обновени стимули за авиокомпаниите, за да може летище София да остане привлекателно за тях. Този подход ще гарантира, че свързаността на летище София ще се увеличава за периода на концесията паралелно с икономическия растеж и туризма в България.

Можехме да изберем и други начини – например да въведем по-високи такси, или различни такси спрямо профила на авиокомпаниите и потребителите. Това щеше да ни даде възможност да предложим по-висока концесионна такса на държавата. Но ние вярваме, че това би било пагубно за българската икономика и за нейните цели за глобализация, тъй като подобен подход би отблъснал много авиокомпании (включително нискобюджетните превозвачи, които са чувствителни към цената) и естествено ще се отрази негативно на туризма и на свързаността с Европа.

Т. В.: Летище Мюнхен е отличена с награди организация що се отнася до маркетинг на авиокомпаниите и разработване на дестинации. Нашето ноу-хау и мрежа в авиоиндустрията заедно с огромния опит на Meridiam в тази сфера ще издигнат летище София на следващо ниво на развитие. Летище Мюнхен се разрасна до едно от най-натоварените летища в Европа едва за няколко години, след като се премести на нова локация през 1992 г. То се разви в основен хъб за въздушен транспорт, който обслужва над 260 дестинации в целия свят. Нашият стремеж е да възпроизведем този успех на летище София и поемаме ангажимент да използваме нашия опит и дългогодишните ни връзки в авиоиндустрията в цял свят.

- Какво ще се промени, когато влезете в летище София? Какво първо ще усетят пътниците?

Т. В.: Когато пътниците влязат в летище София, ние искаме те да се почувстват потопени в българската култура и летището да е точно отражение на град София и околностите му. Терминал 1 и Терминал 2 ще бъдат преустроени и ще използваме възможността да създадем автентично усещане за мястото. Първото нещо, което хората ще виждат, когато влизат в летище София, ще бъде България!

И на двата терминала ще създадем повече използваемо пространство и ще подобрим обслужването на пътниците, за да запазим и подсилим репутацията на летището по отношение на експедитивност и удобство. Най-общо преустройството на летище София ще осигури привлекателни сгради, нови съоръжения, интуитивно ориентиране и свръхмодерни технологии. Това ще бъде в полза не само на пътниците, но и на посетителите, служителите и партньорите. Преживяването на пътниците ще бъде ключовият фокус и ще се отчита при всяко решение, което вземаме като оператор на летището.

- Предвиждате ли промени в услугите, които се предлагат сега?

Т. В.: Да, разработваме нови инструменти, за да подобрим усещането на пътниците и да въведем най-високите стандарти на летище София.

Ще внедрим нови технологии за тази цел, включително средства за информация и забавление. Възнамеряваме да използваме и нетехнологични иновации и ноу-хау, за да усъвършенстваме бизнес процесите, потока на пътниците, тяхното преживяване и взаимодействието с гостите на летището.

Това ще включва създаване и лансиране на инструменти и услуги за улеснение преди пътуване на уебсайта на летището, които ще се предлагат от авиокомпании и от партньори-доставчици на услуги. Тези услуги ще включват полезна информация преди излитането, ориентиране и стимулиране на предварителното поръчване на храна, стоки, услуги и удобства.

И накрая, планираме да предоставяме допълнителни услуги на летището (напр. хотел), за да увеличим максимално приходите от други неавиационни дейности.

- Разделили сте техническото си предложение на фази, защо?

Щ. В.: Подходът на консорциума, който следва изискванията на концесията, е да разработва и разширява терминалите и инфраструктурата на летище София спрямо нарастващия пътникопоток, за да гарантира, че летището постоянно ще е адекватно на изискванията на клиентите. Смисълът на този подход е да се ограничи прекъсването поради строителни работи, да се запази привлекателността на летището по време на фазата на разширяване и дейностите да се планират спрямо нуждите на трафика. Поетапната стратегия на нашия концептуален план за развитие се ръководи основно от развитието на пътническите терминали, които ще се разширяват на няколко етапа според нарастването на броя на пътниците. Това осигурява подходящ график на инвестициите и съответно - ограничено увеличаване на летищните такси, които всъщност ще останат непроменени през първите години на концесията, както бе споменато вече.

Не смятаме, че предварителното изграждане на съоръжения е подходящо за едно летище, тъй като тези съоръжения ще са остарели, когато наистина се появи нуждата от тях. Поетапното развитие ще даде възможност на летище София да поддържа най-високи стандарти през целия концесионен период.

Т. В.: На практика тази поетапна стратегия е успешно внедрена от летище Мюнхен чрез генералния план за развитието му, който беше разработен за постигане на ефективност и по-нататъшен растеж.

Стратегическото планиране започна години преди преместването на летището на сегашното му място през 1992 г. Успешното откриване бе последвано от многобройни фази на развитие, като например откриването на летищния хотел “Хилтън” и на Центъра на летище Мюнхен (мултифункционално съоръжение, което съчетава занимания за свободното време и търговски обекти), наскоро построеният сателит на Терминал 2 на летище Мюнхен и настоящото изграждане на разширение на Терминал 1.

Това развитие донесе на летище Мюнхен множество награди. Казаното дотук показва, че генералният план, начертан за летище Мюнхен преди 40 години, е бил направен предвидливо, за да отговори на настоящите тенденции и потребности.

Щ. В.: Всичко горепосочено показва, че основният план, начертан за летище Мюнхен преди 40 години, е направен предвидливо, за да отговори на настоящите тенденции и нужди. Летище Мюнхен стана и днес все още е единственото 5-звездно летище в Европа.

- Първата фаза е до 2022 г. Какво ще се промени дотогава?

Щ. В.: През първата фаза ще преустроим Терминал 1 и терминал 2, за да подобрим тяхната оперативна ефективност, и ще се фокусираме върху повишаване на удовлетвореността на пътниците. Около 19 200 м2 площ ще бъдат обновени и гишетата за проверка за сигурност и паспортен контрол за международните полети ще бъдат увеличени.

Терминал 2 не само ще увеличи капацитета си, но планът за развитието му ще включва нови локации за атрактивни и привлекателни търговски площи, подобрявайки по този начин преживяването на пътниците. Освен модернизацията на съоръженията за обслужване на пътниците на Терминал 2 търговската зона също ще бъде разширена с нови магазини, предназначени за заминаващите пътници.

През първите 2 години от концесионния период консорциумът планира също така да преустрои Терминал 1 в съответствие с увеличаващия се пътникопоток, да повиши нивото на обслужване и удовлетвореността на пътниците.

Т. В.: Разположението на търговските площи сега не е оптимално. Повечето от тях са разположени от двете страни на терминала между широки коридори - по този начин в центъра остава голямо празно пространство, чийто пълен потенциал като централна зона на терминала остава неизползван. Тази зона ще бъде преустроена и преживяването ще бъде значително подобрено с нови магазини и заведения за заминаващите и пристигащите пътници.

След митнически и паспортен контрол всички пътници ще попаднат в нова Duty Free търговска зона, където ще открият перфектен микс от международни и местни марки. След това първо търговско преживяване пътниците ще открият голяма обща седяща зона с изцяло ново пространство със заведения за хранене, където да релаксират и да се забавляват преди техния полет.

- Предвиждате строителството на нов терминал на летище София в рамките на 10 години. Това потвърден срок ли е?

Щ. В.: Да, това е твърд ангажимент на SOF Connect и концесионното споразумение, което ще подпишем с българското правителство, отразява този ангажимент.

- Какви инвестиции се предвиждат в първите 5 и 10 г. и в какво?

Щ. В.: До 2022 г. ключовите инвестиции, които ще бъдат забелязани незабавно от потребителите, е новото конфигуриране на Терминал 1 и Терминал 2 (в т.ч. ръкавите за качване в самолета) така, както е описано подробно по-горе, и новият паркинг за автомобили.

В допълнение ще има инвестиции в летищното оборудване и инфраструктура, които ще подобрят значително оперативната ефективност на летище София. Това включва преустройство на съоръженията за поддръжка (напр. подобрения в спасителните и противопожарните съоръжения с изцяло ново наземно оборудване за тренинг) и други инвестиции, свързани с летищните дейности (напр. инсталиране на система за наблюдение на диги по бреговете на река Искър, преустройство на обозначителната система на перона на Терминал 1, както и други проекти). Наясно съм, че всичко това може би звучи твърде специфично, за да добиете представа. Но идеята е, че ще въведем най-високите стандарти на летище София, включително “задкулисно” оборудване и инфраструктура, които потребителите няма да виждат, но които имат огромно влияние върху техния комфорт и удовлетвореност и които ще са от голяма полза за служителите и за партньорите на летището.

Що се отнася до първия етап, ще има редица технически инвестиции, като например инвестиции във водоснабдителното съоръжение на пречиствателната станция за отпадни води и мерки за шумоизолация (подобряване на управлението на шума, генериран от въздушния трафик в съседните райони, включително прилагане на мониторингова система за шума и мерки по намаляването му, когато е необходимо), а също и инвестиции във всички инфраструктурни обекти, свързани с летищната дейност (перони, пътеки за рулиране и др.)

След това до 2030 г. ще изградим новия Терминал 3. Това наистина ще е основният фокус за този период и ще се осъществи наред с извеждането от експлоатация на Терминал 1.

- Притеснява ли ви обжалването от всички други участници пред КЗК? Възможно ли е да се появи друг победител?

Щ. В.: Не, считаме, че това е неразделна част от концесионната процедура.

SOF Connect има доверие в цялата процедура за определяне на концесионер, която беше проведена от българското правителство с подкрепата на Международната финансова корпорация (част от Световната банка) в съответствие с международните и браншовите стандарти.

Екипът, отговарящ за процедурата за определяне на концесионер, е изградил тръжната процедура с комбинация от финансови (55%) и технически (45%) критерии. Това е обичаен стандарт при тръжни процедури за сложни инфраструктурни проекти и крайният резултат дава категорично предимство на предложението на SOF Connect пред останалите кандидати.

Вярваме, че методологията на концесионната процедура е балансирана между финансовите и техническите аспекти и гарантира, че основният хъб за въздушен транспорт на България ще се развива в съответствие с най-високите стандарти за качество и изпълнение в бранша, обединявайки интересите на бъдещия концесионер с тези на крайния потребител. Процедурата гарантира, че бъдещото развитие на критична национална инфраструктура като летище София ще бъде движено от обществения интерес и именно с това се ангажира SOF Connect.

За допълнителна

информация: office@amic.bg

 

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

НАП ще попълва декларации от 2020 г.

НАП ще попълва декларации от 2020 г.

От 2020 г. , който обявява доходите си онлайн, получава достъп до готова, попълнена от НАП декларация. В нея ще има данните, с които приходната агенция разполага. Той трябва да провери верността им и да я изпрати. Поправката в закона за облагане на доходите ще заработи от 1 януари 2020 г. В четвъртък бюджетната комисия прие промените в данъчните

Големи банки въвеждат отрицателни лихви

Големи банки въвеждат отрицателни лихви

Банкери са категорични, че у нас такава мярка още не се предвижда Големи банки в еврозоната обмислят въвеждане на отрицателни лихви върху депозитите от догодина. Някои от тях работят и у нас или имат клонове в България. “От 2020 г. “УниКредит” ще сложи отрицателни лихви засега само върху големите депозити над 100 000 евро”

След фалита на "Астрал Холидейз": Настояват за разследване на дейността на туроператора

След фалита на "Астрал Холидейз": Настояват за разследване на дейността на туроператора

Напрежение след фалита на българския представител на „Томас Кук” – „Астрал Холидейз”. Фирмите, които все още чакат двата туроператора да изплатят задълженията си към тях, настояват за разследване на дейността им, предава bTV Превозвачите и доставчиците обвиняват „Астрал Холидейз” в нелоялност. Туроператорите им дължат стотици хиляди лева за

България готова да удвои субсидиите за "Фолксваген", може да предложи до 260 вместо 135 млн. евро

България готова да удвои субсидиите за "Фолксваген", може да предложи до 260 вместо 135 млн. евро

За да осигури България договора за новия завод на "Фолксваген", страната е готова да удвои субсидиите, които предлага, пише в ексклузивен материал във вторник вечер германският всекидневник Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро 250 до 260 милиона евро"

Австрийска компания готова да вложи 20 млн. лв. в Кюстендил

Австрийска компания готова да вложи 20 млн. лв. в Кюстендил

Инвеститорът доведен от независимия Здравко Милев Австрийска инвестиционна компания от клас А, която работи и в България, е готова да вложи 20 млн. лв. в изграждането на плодово преработвателно предприятие в Кюстендил. Инвеститорите бяха доведени от независимия кандидат-кмет Здравко Милев, подкрепен от БСП

След Холандия и Германия забрани износа на оръжие за Турция

След Холандия и Германия забрани износа на оръжие за Турция

Германия забрани износа на оръжие за Турция в отговор на офанзивата на Анкара срещу кюрдската милиция "Сили за защита на народа" в североизточната част на Сирия, съобщава германският седмичник "Билд ам зонтаг", цитиран от ДПА и ТАСС. "На фона на турската военна офанзива в Североизточна Сирия германското федерално правителство няма да издава

Плевнелиев: С „Фолксваген“ оставаме приятели, но ще сезираме Еврокомисията

Плевнелиев: С „Фолксваген“ оставаме приятели, но ще сезираме Еврокомисията

С „Фолксваген“ оставаме приятели, но ще сезираме Европейската комисия за неспазването на правилата на общия пазар от Турция. Това заяви президентът на България в периода 2012-2017 г. и председател на Автомобилния клъстер в България Росен Плевнелиев пред news.bg по повод решението на немския инвеститор "Фолксваген" да избере да развие бизнеса си в

Паундът поскъпва въпреки надеждите за Брекзит сделка

Паундът поскъпва въпреки надеждите за Брекзит сделка

Британската лира продължава да поскъпва много силно спрямо еврото и долара за втори пореден ден на търговия на фона на серия информации, които увеличават инвеститорските надежди, че в крайна сметка ще се стигне до Брекзит сделка преди планираното излизане на Великобритания от Европейския съюз на 31-ви октомври, предава БНР

И Франция спира продажбата на оръжие за Турция

И Франция спира продажбата на оръжие за Турция

Франция каза днес, че спира всички продажби на оръжия за Турция и предупреди Анкара, че нейната офанзива в Северна Сирия застрашава европейската сигурност, предаде Ройтерс. "В очакване на края на това настъпление Франция реши да преустанови всички планове за износ на оръжия за Турция, които могат да бъдат използвани в тази офанзива.

Слагат камери за скоростта на магистралата Белград - Ниш, глобите започват от 25 евро

Слагат камери за скоростта на магистралата Белград - Ниш, глобите започват от 25 евро

Потокът туристи, пътуващи през летните отпуски, ще трябва по-стриктно да спазват ограниченията на скоростта на основната автомагистрала в Сърбия, за да избегнат големи глоби, предаде ДПА. Започвайки от днес в полунощ, сръбските власти ще включат камери на 14-те пункта за плащане на пътни такси на автомагистрала Белград-Ниш и ще записват минаването

Най-коментирани

Димитър Николов на германо-български форум: Бургас става все по-привлекателно място за бизнес

Димитър Николов на германо-български форум: Бургас става все по-привлекателно място за бизнес

"Заявявам своята категорична подкрепа към инициативата за отваряне на офис на Германо-българската индустриално-търговска камара в Бургас. Смятам, че такава структура има потенциала да координира бъдещи проекти от взаимна полза и за двете страни", съобщи Димитър Николов по време на мащабен германо-български икономически форум

Спад на транзита на природен газ от България към Турция и Гърция

Спад на транзита на природен газ от България към Турция и Гърция

Има спад на транзита на природен газ от България към Турция и Гърция, каза председателят на Балканската черноморска петролна и газова асоциация Валентин Кънев на конференция днес в София, посветена на проблемите на нефтените и газови пазари. Спадът на транзита е през последните две години. Според Кънев причините са две

Новите акценти на Шестата световна интернет конференция

Новите акценти на Шестата световна интернет конференция

Шестата световна интернет конференция ще се проведе от 20 до 22 октомври в гр. Уджън, провинция Джъдзян. Тя ще постави няколко специални нови акцента, заяви Джу Чунлие, заместник-директор на отдел Публичност на провинциалния комитет на ККП, който ръководи и организационния комитет на Конференцията, съобщават от Радио "Китай".

Борисов открива участъка от АМ "Хемус" между Ябланица и Боаза утре

Борисов открива участъка от АМ "Хемус" между Ябланица и Боаза утре

Утре е официалното откриване на новия 9,3 км участък от АМ „Хемус“ между Ябланица и Боаза. Изграждането на трасето стартира в края на март м. г. и завърши близо 6 месеца предсрочно. В отсечката между Ябланица и Боаза е най-големият армонасип, изграждан досега у нас - 45 метра общ насип, с височина от 25 м на армирания насип

Страните от ЕС възнамеряват да въведат оръжейно ембарго против Турция

Страните от ЕС възнамеряват да въведат оръжейно ембарго против Турция

Правителството на Испания поддържа прекратяването на продажбата на оръжие за Турция заради нейната военна операция в Сирия, заяви в понеделник изпълняващият длъжността министър на външните работи на Испания Жозеп Борел при пристигането си на заседанието на Съвета на ЕС в Люксембург, съобщи ТАСС. Според неговите думи намерението на всички е да бъде

Варна посреща най-изявените дигитални лидери в света на бизнеса

Варна посреща най-изявените дигитални лидери в света на бизнеса

60% от днешните първолаци ще работят професии, които в момента не съществуват, твърдят експерти Варна ще бъде домакин на една от най-важните високотехнологични конференции в Югоизточна Европа, фокусирана основно върху цифровизацията на бизнеса и публичния сектор - Innowave Summit 2019. За форума в морската столица пристигат представители на

Санкции до 5000 лева, ако нерегламентирано си изгорите отпадъците

Санкции до 5000 лева, ако нерегламентирано си изгорите отпадъците

Във връзка с предстоящия отоплителен сезон МОСВ предприема превантивни мерки и засилва контрола по спазване на нормативните изисквания за недопускане на нерегламентирано изгаряне на отпадъци. Изпълнението на контрола е възложено на Регионалните инспекции по околна среда и водите (РИОСВ), които трябва стриктно да следят да се спазва изискването

България готова да удвои субсидиите за "Фолксваген", може да предложи до 260 вместо 135 млн. евро

България готова да удвои субсидиите за "Фолксваген", може да предложи до 260 вместо 135 млн. евро

За да осигури България договора за новия завод на "Фолксваген", страната е готова да удвои субсидиите, които предлага, пише в ексклузивен материал във вторник вечер германският всекидневник Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Намерихме начин да предложим на Volkswagen Group вместо 135 млн. евро 250 до 260 милиона евро"

"Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция

"Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция

Aвтомобилният концерн "Фолксваген" отлага решението за изграждане на завод в Турция на фона на турската операция в Сирия, съобщава Handelsblatt, позовавайки се на свои източници. Концернът преговаря с турската страна за изграждането на завод в близост до град Измир. След началото на операцията в Сирия обаче

Даниела Бобева: Забавянето на българската икономика ще продължи

Даниела Бобева: Забавянето на българската икономика ще продължи

Имаме забавяне на българската икономика и то ще продължи, заяви пред БНР икономистът проф. Даниела Бобева. „Най-важното е да диверсифицираме износа, да подобрим състоянието на институциите и то радикално, както и да се чуват повече гласове“, каза тя. Това, към което трябва да се стремим, са другите догонващи икономика, като Полша, Чехия, Унгария

В България и Италия разследват източване на 40 млн. евро от вецове

В България и Италия разследват източване на 40 млн. евро от вецове

Съдружник подава сигнал до прокуратурите в двете държави за злоупотреби Сигнал до прокуратурата в България и в Италия за източване на средства от българските фирми “ПВБ пауър България” АД и “ВЕЦ Своге” АД е подал бизнесменът Желю Ганчев, обяви самият той на пресконференция в сряда. По думите му става въпрос за сума от над 40 млн. евро.

Два глобални фонда с оферти за “Виваком” (Обзор)

Два глобални фонда с оферти за “Виваком” (Обзор)

Два глобални инвестиционни фонда - “БиСи партнърс” и “Провиденс екуити”, са на финалната права за покупката на “Виваком”, научи “24 часа” от източници, запознати със сделката. Те са подали оферти, но за тях още не се съобщават подробности. И двата кандидата са с опит в телекомуникациите и са сред най-големите фондове за дялови инвестиции.

България може да вдигне офертата си за "Фолскваген". Отново се намесва и Румъния

България може да вдигне офертата си за "Фолскваген". Отново се намесва и Румъния

За 3 години е възможно да бъдат подготвени 4000 специалисти за концерна Друга опция - страната ни да си сътрудничи с дъщерните му компании за електрически коли С идеи как да се удвои офертата на България за новия завод на “Фолксваген” у нас е готов “Автомобилен клъстер България”. Това заяви неговият почетен председател и президент на България

“Събуей” не затваря у нас, но взема франчайза от собственика на “ТАД Груп”

“Събуей” не затваря у нас, но взема франчайза от собственика на “ТАД Груп”

В момента веригата има 38 работещи заведения в България “Събуей България” няма отнемане на лиценза, съобщиха в официално становище до медиите от компанията във връзка със слухове, че веригата се изтегля от страната. Като причина за това публикации посочват факта, че представителят ѝ у нас е обвиняемият за хакерската атака срещу НАП Иван Тодоров.

24 часа на ден камери ще следят какво гори в тецовете

24 часа на ден камери ще следят какво гори в тецовете

Системи за видеонаблюдение на горивото по целия му път ще бъдат инсталирани във всички топлоелектрически централи у нас. Това обяви в студиото на „Лице в лице” по bTV екоминистърът Нено Димов във връзка със скандалите около предизвиканото от тецове замърсяване на въздуха на няколко места в странатa. Той обясни

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Българинът чака салона в София, за да си купи кола

Потенциалният купувач на нов автомобил в България отново чака софийския автосалон, за да реши да си купи кола. Това коментират вносителите на изложението, където се очаква да бъдат сключени рекорден брой сделки. Още през първия уикенд на Автосалон София 2019 бяха пласирани над 120 нови возила. За това,

Санкции до 5000 лева, ако нерегламентирано си изгорите отпадъците

Санкции до 5000 лева, ако нерегламентирано си изгорите отпадъците

Във връзка с предстоящия отоплителен сезон МОСВ предприема превантивни мерки и засилва контрола по спазване на нормативните изисквания за недопускане на нерегламентирано изгаряне на отпадъци. Изпълнението на контрола е възложено на Регионалните инспекции по околна среда и водите (РИОСВ), които трябва стриктно да следят да се спазва изискването

"Зиарул финанчиар": Румъния се връща в играта за завода на "Фолксваген"

"Зиарул финанчиар": Румъния се връща в играта за завода на "Фолксваген"

Румъния е в късия списък на страните, където "Фолксваген" може да открие нова фабрика за следващите поколения на "Фолксваген" Пасат и Шкода Суперб, а дискусии в този смисъл вече са инициирани от правителството в Букурещ, съобщава днес финансовият всекидневник "Зиарул финанчиар". Изданието напомня, че групата "Фолксваген" е отложила обявяването на

Шефът на Агенцията за инвестиции не потвърди за нова оферта към "Фолксваген"

Шефът на Агенцията за инвестиции не потвърди за нова оферта към "Фолксваген"

Директорът на Агенцията за инвестиции Стамен Янев отказа да потвърди твърдението на бившия президент Росен Плевнелиев, който заяви, че България е увеличила почти двойно предложението си за субсидии за евентуален бъдещ завод на "Фолксваген". Страната ни в момента се придържа към подадената инвестиционна оферта към "Фолксваген"

"Хуавей" заменя свои старши служители, за да предотврати течове на данни

"Хуавей" заменя свои старши служители, за да предотврати течове на данни

Китайският технологичен гигант "Хуавей" (Huawei Technologies Co.) ще подмени или ще пренасочи свои старши мениджъри, разработчици и учени, които са свързани със САЩ, за да спре течовете на чувствителни и поверителни данни, съобщи в сряда агенция Nikkei Asian Review. "Част от причината, че някои американски ръководители вече са напуснали, е