Един от най-големите оператори у нас - “Булсатком”, ще бъде преструктуриран, след като преди дни стана ясно, че в него има нови акционери. Това са един от неговите създатели Пламен Генчев, базираният в Лондон инвестиционен фонд Blantyre Capital, EБВР и Българската банка за развитие.

В новия борд на директорите, като представител на американската компания, ще влезе икономистът Владимир Каролев, научи “24 часа”. (Какво каза той за бъдещето на дружеството, виж в интервюто долу).

Новите акционери ще вложат 30 млн. евро в оздравяването на компанията. До промените се стигна, след като “Булсатком” спря да плаща кредитите си към големи банки и бе на път да обяви фалит. Плановете на новите акционери са дружеството да продължи да предлага телевизия, мобилен интернет и мобилни услуги.

Владимир Каролев: Финансовите проблеми на дружеството приключиха

Партньорите да очакват професионален мениджмънт, а клиентите – нови канали и услуги

- Ще успее ли “Булсатком” да се съвземе от кризата?

- Преди няколко дни компания, притежавана еднолично от мен, бе назначена като член на Съвета на директорите на “Булстаком”. Считам, че това е оценка за моята помощ на екипа, извършил финансовото преструктуриране, на уменията ми и опита ми, които мисля, че ще помогнат и за бъдещето развитие на компанията.

След преговори с кредиторите бе постигнато намаление на задълженията на “Булсатком” с около 80% - от 700 млн. на 140 млн. лв. В допълнение инвеститорите предоставят 30 млн. евро. 7,5 млн. от тях бяха предоставени в края на август, за да се заплатят изискуеми отдавна просрочени задължения.

Останалите 22,5 млн. евро ще бъдат в сметките на “Булсатком” до 2 седмици. В резултат компанията ще плати всички просрочени задължения и ще има достатъчно кеш за амбициозна програма за развитие.

- Бързата експанзия ли бе причина за проблемите на “Булсатком”?

- Бързата експанзия е една от причините. Бяха направени разходи в няколко направления - собствен сателит, развитие на мрежа в Сърбия, ускорено развитие на интернет инфраструктурата и миграция на клиенти на платена телевизия от сателитна към интернет базирана и инвестициите в GSM. “Булсатком” не успя да постигне планирания ръст на броя на клиентите и приходи.

- Какво да очакват партньорите и клиентите?

- Финансовите проблеми на “Булсатком” приключиха. Партньорите трябва да очакват навременно плащане, по-професионално поведение на мениджмънта. Клиентите ще забравят за случаи, в които се е развалила например приемната им кутия и са чакали със седмици за замяна. Ще се ускори и процесът по миграция от сателитна тв към IPTV, което ще доведе до повече HD канали. Възнамеряваме да засилим лидерската си позиция в сегмента платена телевизия и да се борим за постигане на лидерска позиция и в широколентов интернет. Що се отнася до GSM мрежата, ще оценим в рамките на месец няколкото опции, между които и мобилна виртуална услуга.