Хората стават все по-активни, реагират като потребители. Не обичат да бъдат лъгани и реагират. Това каза пред bTV Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП).

"Това дава отражение върху поведението на търговците, които се респектират. Те се опитват да компенсират своите клиенти, когато са били засегнати от нелоялна практика", добави Маргаритов.

"Може да получите информация как да бъде оформена и подадена жалба и може да я подадете на сайта на комисията", каза той.

Топ 3 стоки с оплаквания са телекомуникационни устройства, облекла и детски играчки. 

"Много често потребители се оплакват, че са пренасочвани към сервизи. Истината е, че търговеца носи отговорност в 30-дневен срок", каза още той.

"Няма как един търговец да избира по какъв начин да ви върне парите в 14-дневен срок", припомни Маргаритов. 

"Ако стока има дефект и е поръчана по интернет важат всички правила. Имали сме нелоялни търговци, които твърдят, че ако стока е закупена с намаление, няма право да бъде върната. Това не е вярно", каза още той.