Въздушният транспорт в голяма част от Азия започва дългия си и мъчителен процес по възстановяване, като мнозина са убедени, че гледката от там ще представлява новото нормално в авиацията.

Вътрешните полети в Китай, Виетнам, Малайзия и Тайланд отново се движат, макар и в редки случаи да приемат хора, извън държавния сектор и служители от жизнено важните звена, пише CNN.

Голяма част от полетите са субсидирани с държавни средства, тъй като най-често пренасят карго от различните отдалечени точки на страните и самите конпании-собственици едва ли биха могли да си позволят да функционират без пътници.

Авиокомпанията "AirAsia" поднови работа на 29 април във въздушното пространство над Малайзия, като се очаква между 1 и 7 май да стори същото в Тайланд, Индия и Индонезия, а на 16 май е предвидено да заработи отново и над Филипините.

Австралийските авиолинии "Qantas" отварят отново небето над Австралия, но правителството там продължава да е предпазливо. Особено внимание се отделя на втората по натовареност линия в света между Сидни и Мелбърн. Говорител на компанията потвърди, че преди са се извършвали по 5 полета на час, а сега ограниченията позволяват по 7 на седмица, отбелязва Канал 3.

Виетнам пък се обслужва от "VietJet", "Bamboo Airways" и "Jetstar", като считано от 23 април трите компании извършват по 20 полета дневно между Ханой и град Хо Ши Мин.

Навсякъде обаче важат строги правила, сред които е и така дискутираното за осигуряване на едно свободно място между пасажерите.

Американското издание пише още, че Виетнам е една от страните, които са се справили най-добре в овладяването на кризата, след като властите са отчели едва 268 случая на коронавирус и нито един загинал. Тежкият ограничителен режим несъмнено е дал своите резултати, за да може днес азиатската страна да е сред най-бързо възстановяващите се в света.