Китайските марки смартфони окупират повече от половината от глобалния пазар за мобилни устройства през втората тримесечие, въпреки предизвикателствата, донесени от пандемията, несигурността в търговията, сочи нов доклад, цитиран от Радио Китай

В доклада, изготвен от консултантската компания Visual Capitalist, се казва, че китайските производители на смартфони държат най-голям дял от пазара, с над 50% от общите доставки на устройства за споменатия период.

Китайските компании Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo заемат първите четири места сред топ шест на марките по отношение на доставките. Китайският производител на компютри Lenovo също намери място в челната десетка. „Производителите на смартфони в Китай се развиват извън границите на страната и набират все по-голяма популярност по целия свят. Това се дължи главно на тяхната конкурентоспособност и атрактивни цени на устройствата“, казва експерт в сферата.

В доклада на Visual Capitalist се отбелязва още, че Huawei заедно с южнокорейската Samsung оглавяват глобалния пазарен дял, като на всяка от тях се падат по 20%. Американският технологичен гигант Apple ги следва с 14%.