Кога науката става игра? Когато можеш да я пипнеш и помиришеш и да скочиш с двата крака в нея. Това е част от концепцията на детския научен център "Музейко", а отскоро оживява и в 3 столични магазина на веригата Kaufland. Там са разположени 5 интерактивни инсталации на различни теми, свързани с опазването на природата и околната среда.

От тях малки и големи могат да научат интересни факти, например че металът може да се рециклира до безкрай и така да се пести електрически ток. Или че електрическите отпадъци като неработещи джойстици за игра могат да бъдат токсични и трябва да се събират отделно. Благодарение на инсталациите от изложбата "Зеленодействай с Музейко" тези послания и още много други достигат до деца и възрастни за първи път извън територията на научния център.

Кампанията #ЗеленодействайСМузейко представя интерактивна образователна изложба, която осигурява преживяване на децата и възможност сами да проследят различни процеси в преработката и опазването на ресурсите. Модулите от изложбата показват защо е важно да събираме разделно и как отпадъкът може да бъде ценен, как да намалим количеството вода, което използваме у дома и какво е нужно да направим, за да оптимизираме осветлението, така че крушките да замърсяват по-малко.

Изложбата беше открита в четвъртък в хипермаркет Kaufland на столичния булевард "Ген. Тотлебен" № 36. Там посетителите могат да видят модула "Сортер"онагледяващ разделното събиране на отпадъците от опаковки. В обекта в район „Люлин“ на бул. Петър Дертлиев № 56 пък е разположен модулът „Осветление“, а на ул. „Тодор Каблешков“ № 3 е модулът „Водата у дома“. Следващия месец предстои да бъдат показани и модулите „Стари предмети с ново предназначение“ и „Къде отиват играчките?“. Преди да се съберат в Музейко в края на годината, петте модула ще се ротират между трите локации.

На откриването присъстваха партньорите на проекта на Музейко сред които са Екобулпак България и Булекопак, Софийска вода, част от Групата Веолия и Olympus Foods Bulgaria.
Политиката на Kaufland гласи че действията носят промяната и е насочена в три основни области - родина, природа и хранене. Освен че подкрепят българските производители и здравословното хранене, в Kaufland фокусират усилията си и върху борбата с пластмасата за еднократна употреба, заяви Гергана Димитрова, ръководител „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“.

Всъщност това е първата изложба извън музея и първата такава след пандемията, уточни изпълнителният директор на научния център Бистра Кирова. Тя разказа, че за да изберат темата, от Музейко са се допитвали до посетителите посредством анкета. За първи път интерактивните инсталациите са направени изцяло по дизайн от български компании и модулите също са изработени у нас.

Една от другите инсталации от изложбата “Водата у дома” е посветена на един от ресурсите, който трябва да бъде ценен и пестен с особено внимание - водата. Тя обръща внимание на това, че петминутния сутрешен душ например изразходва средно 100 литра вода. „Идеята е да стигнем до децата, които от малки трябва да се научат да се отнасят грижливо към водата, тъй като тя е безценен ресурс. Това е изключително важно за нас.”. каза Владимир Гълъбов от „Софийска вода“.

Кампанията ще бъде надградена с онлайн платформа, която ще покаже на децата защо е важно да имат разумно отношение към живота ни тук и сега и как могат да участват по забавен начин в най-голямото предизвикателство – да живеем в по-чиста и балансирана природна среда. Новата платформа на Детски научен център Музейко – green.muzeiko.bg ще представи лесни стъпки, които всеки може да приложи в своето всекидневие.

Различни мисии ще предложат на семейството идеи за това как да се удължи животът на произведените материали за еднократна употреба и какви са техните екоалтернативи. В предизвикателствата ще бъдат въвлечени и родителите, които са първият модел на подражание и добър пример.

Ръководител „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“в Kaufland Гергана Димитрова заедно с изпълнителния директор на Музейко Бистра Кирова
Ръководител „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“в Kaufland Гергана Димитрова заедно с изпълнителния директор на Музейко Бистра Кирова