Ефективност на толсистеми не се постига за една година. Тол системата от началото до момента е събрала приходи до към 1 млрд. лв., а разходите за нейното създаване и опериране са 300 млн. лв. Тол системата е произвела 700 млн. лв за пътна инфраструктура. Не знам дали се е превърнала в печатница за пари, но се е превърнала в тема за политическо говорене. Числата са достатъчно красноречиви. Това каза бившият шеф на АПИ проф. Олег Асенов по Би Ти Ви.

Говорим за реформа, която във времето се случва с плавно нарастване на приходите.

Той сравни практиката в други държави и нашата, като даде пример с Унгария, която, за да стигне до моментите си стойности от 900 млн., е събирала в период на 15 години. "Същите са тенденциите в Германия и Полша. Не виждам да следваме някаква лоша практика", каза още той.

"В диалог с превозвачите постигнахме начални нива на събиране на пътни такси с реални възможности и за разширяване и на обхват и тарифа. Ковид кризата ни спря ефективния диалог", обясни Асенов. 

Според него всичките цифри, които вчера са се коментирали, не се са били извън реалния контекст, а се използват за други цели.