Създаването и налагането на пазара на софтуер за онлайн търговия може и да е обичайна дейност за мнозина. Хиляди търговци навсякъде по света, включително и у нас, прибягват до ползването на такъв готов софтуер, тъй като нямат ресурси да създават свой.

Моделът на ползването на софтуер като услуга – т.нар. SaaS, е характерен и за българската фирма “КлаудКарт” ООД, сравнително млада компания, създадена от Николай Илиев.

Преди около месец тя сменя напълно бизнесмодела си и започва да предлага на клиентите си да

плащат за

услугата

едва след като

направят първите

1000 лева оборот

през платформата, която създава основата на техните онлайн продажби. Успехът е неминуем.

Другото, което отличава платформата за стартиране на онлайн магазини КлаудКарт, е нейният персонален асистент. Той помага на клиентите не само да продават стоките и услугите си, но и да имат подръка

аналитичен

инструмент,

който да им помага да имат обратна връзка, когато рекламират някъде в интернет пространството своите стоки или услуги.

Естествено, за да се ползват услугите на “КлаудКарт” ООД, трябват обучения и компанията с нейните 18 служители често организира такива. “Почти всяка събота организираме семинари за клиенти. Наскоро събрахме тук, в столицата, 80 бизнесмени от Русе, които бяха много заинтересовани от разкриване на пълните функционалности на платформата, тъй като те помагат не само по-добре да организират онлайн бизнеса си, но и чувствително да повишат продажбите”, казва Николай Илиев.

За последните две години и половина “КлаудКарт” ООД е успяла да създаде възможности на над 1200 малки и средни фирми в България да продават онлайн. В компанията двамата ѝ съдружници Николай Илиев и Евтим Йорданов са вложили към 1 млн. лв.

“Въпреки че е малка, фирмата ни е успяла да се наложи като лидер на пазара на електронната търговия в България. И смята

да се наложи

и в чужбина

Реално няма лимит или таван за растежа ни. И въпреки че сме тръгнали от България като локация - и сме горди от това, не възнамеряваме да останем в рамките ѝ.

В момента са задвижени плановете за растеж и в чужбина”, казва Илиев.

След 5 години двамата се виждат разпространили своя софтуер в поне 10 държави и с над 100 000 клиенти.