Застрахователният бизнес

е с най-голям принос

Рекорден ръст от 26% на приходите през 2019 г. има “Еврохолд България” и те са стигнали 1,6 млрд. лева, съобщават от компанията.

Консолидираната оперативна печалба на холдинга се е повишила на годишна база до малко над 51 млн. лв.

Активите са се увеличили със 7% до 1, 5 млрд. лв., а премийният приход на “Евроинс иншурънс груп” се е повишил с 32% до 848 млн. лв., отчитат от холдинга.

С най-голям принос за растежа е застрахователният бизнес, приходите от него са се увеличили с 33% спрямо 2018 г. до 1,3 млpд. лв., а от компанията отчитат, че сумата надхвърля 1 млpд. лв. зa пъpви път в иcтopиятa нa xoлдингa.

С 32%за година се е повишил консолидираният премиен приход на ЕИГ, в която са концентрирани всички дъщерни застрахователни дружества на холдинга, и е нараснал до 848 млн. лв.

Повече от два пъти е нараснала консолидираната печалба па ЕИГ преди данъци, като стига до 21,6 млн. лв., показват още данните.

От компанията посочват, че за постигнатите резултати допринасят значително новопридобитите застрахователни дружества в Централна и Източна Европа и в страните от ОНД.

Украинският застраховател ЕТI е регистрирал 50% ръст на брутния си премиен приход до 21,5 млн. лв. и печалба преди данъци от 4 млн. лв.

Другата украинска компания в групата - “Евроинс Украйна”, отчита 7% повече записани брутни премии до 17 млн. лв. От холдинга в Русия са регистрирали 56 млн. лв. приходи от застрахователни премии и печалба преди данъци в размер на 1,1 млн. лв.

Годишен ръст от 21% на брутния премиен приход до 26 млн. лв. е отбелязал “Евроинс Северна Македония” и 23% ръст на печалбата преди данъци до 1,6 млн. лв.

“Евроинс” в Грузия е увеличил приходите си от премии с 57% за година до 10,5 млн. лв.

Най-голямата компания в застрахователната структура - “Евроинс Румъния”, е повишила брутния си премиен приход с 25% до 530 млн. лв.

Следващата по големина застрахователна компания на групата е тази в България.

Тя е реализирала 41% увеличение на брутния си премиен приход за година до 243 млн. лв., но в този резултат е включен и приносът от дейността в Гърция и Полша, която българското дружество развива по линия на свободата на установяване и предоставяне на услуги.

Автомобилният бизнес е другото основно бизнес направление на компанията, опериращо под бранда “Авто Юнион”.

Оперативната печалба в този сегмент е нараснала с 64% за година до 15,8 млн. лв. при 10% ръст на приходите до малко над 257 млн. лв.