Автомобилната индустрия изпитва големи затруднения поради недостига на чипове или полупроводници, което води до временно затваряне на много фабрики. Сега обаче има заплаха от нова криза в Европа поради недостиг на магнезий.

Магнезият е от съществено значение за производството на алуминий. Този материал е необходим и за изграждането на автомобилите. Използва се на практика във всички аспекти при производство на колата - скоростни кутии, кормилни колони, спирачки, рамки на седалките, върху резервоарите за гориво, в каросерията и за много други части.

Около 85 процента от световното производство на магнезий идва от Китай и голяма част от град Юлин в провинция Шанси. Поради енергийна криза на много фабрики бяха наложени производствени ограничения. От петдесетте магнезиеви фабрики само петнадесет все още работят и то на половин мощност, за да отговорят на енергийните изисквания. Така ще остане поне до края на годината.

Анализатори предупреждават, че запасите от магнезий в останалата част на света намаляват бързо. Германската и европейската автомобилна индустрия, почти изцяло зависима от Китай за магнезий, е застрашена да остане без нея през ноември. Ако доставките на магнезий спрат, цялата автомобилна индустрия може да бъде принудена да спре.

Акохтова стане клиентите ще трябва да чакат още повече за новия си автомобил, след като сроковете за доставка вече са се удвоили или дори утроили поради недостига на полупроводници.