ЕС планира да използва по-строг метод за измерване на емисиите въглероден диоксид за плъг-ин хибридните автомобили, съобщиха два информирани източника, цитирани от Ройтерс. Това се случва на фона на критиките, че резултатите от сегашните тестове са до четири пъти по-ниски от стойностите в реални условия, предаде БТА.
Новата методология може да означава, че някои автомобилостроители, които през 2021 година са продали почти толкова плъг-ин хибриди (или електромобили с външно зареждане - PHEV), колкото и електромобили с батерии (BEVs), ще трябва да се съсредоточат върху втория тип, за да успеят да изпълнят целите на ЕС за емисиите и да избегнат сериозни глоби.
Новите тестове вероятно ще започнат да се използват към 2025 година, според източниците.
В тестовете ще бъдат включени данни от датчиците за разхода на гориво, които според европейското законодателство трябва да бъдат поставяни в новите автомобили от 2021 година. Това ще даде по-реалистична картина за това доколко хибридните автомобили все още разчитат на двигатели с вътрешно горене за сметка на електрическите батерии.
Промяната на методологията с цел по-добро отразяване на реалните емисии подкрепя все по-популярната теза сред екоорганизации и регулатори, че хибридните автомобили с външно зареждане не са толкова "зелени", колкото се смяташе, отбелязва Ройтерс. По тази причина при разработването на политики за насърчаване на електрифицирането отношението към тях не може да е същото като към електрическите превозни средства с батерии.