Въвеждането на 11 цели до 2025 г. и 19 показателя, които проследяват прогреса в областта на устойчивото развитие на "Филип Морис Интернешънъл", предвижда обновената бизнес стратегия на компанията, публикувана преди дни. 

Докладът отчита ускорен напредък в трансформацията на компанията и постигане на визията за бъдеще без дим и поставя още по-амбициозни цели. Една от тях е свързана с инвестиции и развитие на продукти за подобряване на качеството на живот и в областта на здравеопазването, чрез създаването на по-лесни за прием медикаменти. Това стана ясно по време на официалното представяне на Интегрирания доклад на международната компания пред български медии.

Компанията обновява оценката си на съществеността на темите, свързани с устойчиво развитие и въвежда Индекс за устойчивото развитие. Документът задава стратегическа рамка, конкретизира показателите за бизнес трансформация, представя пътна карта до 2025 г. и поставя съкратени срокове за постигането на бизнес целите на компанията.

„Устойчивото развитие и добрите бизнес резултати са свързани и се подкрепят взаимно. "Филип Морис Интернешънъл" е поела твърд ангажимент да работи като агент на промяната и да има положително въздействие върху обществото. Нашият бизнес трябва да предлага ефективни алтернативи на пълнолетните пушачи в сравнение с това да продължат да пушат. За да постигнем това, се фокусираме върху потребителите, технологиите, науката и иновациите. Разширяваме своята дейност в области отвъд никотина и тютюна, като здравеопазване и подобряване качеството на живот, с поглед към дългосрочното развитие“, сподели главният изпълнителен директор на компанията Яцек Олчак.

Данните, науката и фактите говорят по-силно от думите и на тях се основават нашите действия, казват още от "Филип Морис Интернешънъл" и посочват, че досега 15,3 млн. души по света вече са спрели да пушат с помощта на бездимните изделия. Компанията отчита общо 21,7 млн. пълнолетни потребители на иновативните си никотинови продукти без горене, продажбите на които вече формират близо 30% от нетните й приходи. Интегрираният доклад дава информация и за добрите практики в държавите, които умело вървят към освобождаване от цигарения дим – като Япония, където навлизането на бездимни продукти на пазара е значително, и Великобритания, където намаляването на вредата от тютюнопушенето чрез използване на бездимни алтернативи е държавна политика.

В пряка връзка от Ню Йорк, специално за българските медии, подробности за доклада даде Сара Бостуик, глобален ръководител на отдел „Връзки със заинтересованите страни за устойчиво развитие“  във "Филип Морис Интернешънъл". Сара Бостуик

Сара Бостуик

„Трансформацията не се свежда само до замяната на един продукт с друг, а представлява преобразяване на цялата верига от ценности на компанията. Това налага да преформулираме бизнес модела си, което носи нови предизикателства, но в същото време предлага и нови възможности. През 2022 г. добавихме към целите на компанията разширяването на дейността ни към продукти за подобряване качеството на живот и такива в областта на здравеопазването, което би имало положителен ефект върху обществото. Истината е, че можем да постигнем целта си за бъдеще без дим, само ако сме зааедно – с потребителите, регулаторите и обществеността“, заяви Сара Бостуик.

Пътната карта за устойчиво развитие на компанията включа 11 цели, които Филип Морис Интернешънъл се ангажира да постигне до 2025 г., сред които целенасочено преустановяване на продажбата на цигари, използване на пълния потенциал на ползите от бездимните продукти, развитие в областта на уелнес и здравеопазването, изграждане на приобщаваща работна среда, подобряване на качеството на живота на заетите във веригата на доставките, справяне с климатичните промени и опазване на природата.

„Друга посока в стратегията за устойчиво развитие е намаляването на отпадъците от бездимните ни продукти. Тук става дума за рециклиране на отпадъците от бездимните изделия – нагреваемите тютюневи изделия и електронни цигари, както и на самите устройства – стари и излезли от употреба, които компанията е пуснала на пазара. Друга част от усилията ни за намаляване на отпечатъка от дейността ни върху околната среда е замяната на автомобилите на служителите, които имат право на служебни автомобили, с хибридни такива. Имаме и местни инициативи – например набиращата популярност информационна кампания „#ПромениKартинката“, насочена към промяна в навиците на пълнолетните пушачи, призовавайки ги да изхвърлят цигарените си фасове на предназначените за общия отпадък места; както и „Забавно лято, грижовна есен“ - програма за подобряване на социално-икономическо положение на общностите в тютюнопроизводителните региони в страната“, допълни Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във "Филип Морис България". Диляна Янкова

Диляна Янкова

Новата оценка на устойчивото развитие идентифицира приоритетните проблеми в екологичните, социални и управленските аспекти на устойчивото развитие, за чието решаване ще се отдели ресурс. Ревизираната стратегическа рамка разграничава две отделни области на въздействие на "Филип Морис Интернешънъл": въздействие от продуктите и въздействие от операциите на компанията.