Агенция "Пътна инфраструктура" подписа договорите за проектиране, строителство и строителен надзор за изграждането на тунела под "Шипка" на стойност 364 млн. лв. 

Обществената поръчка предвижда изграждането на участък с дължина 10,5 км. Предвижда се по трасето да има общо 5 тунела, като този под Шипка ще бъде с дължина над 3 км.
Срокът за изпълнение е 8 месеца за проектиране и 3 години и половина за строителство. 

Трафикът, който е замерен към 2021 г., е около 5 000 коли за 24 часа. Очаква се трафикът да бъде завишен от тежкотоварните, над 90% и от леки – над 50 % да се увеличи, като замерванията и изчисленията, които са направени, е след като проектът бъде завършен трафикът да се увеличи до над 10 000 превозни средства за 24 часа. Увеличението ще е двойно, почти тройно. Това каза на брифинг председателят на УС на АПИ Тодор Василев.

За преминаване през тунела ще се заплащат тол такси.

Той помоли строителите да работят качествено и работата да бъде завършена в срок. „След толкова години всеки ден и месец е все по-болезнен. Трябва да се постараем да дадем на цяла България този обект. Искам да помоля надзора да е строг, но справедлив така, че при завършването на обекта да можем да се гордеем с това, което сме направили“, допълни Василев.

Представител на строителната фирма „Консорциум „ПСВТ“ благодари на Тодор Василев за оказаното доверие. „Нашият консорциум изпълни предишните 4 етапа от обхода на Габрово с обща дължина 20 километра. За нас е предизвикателство да поемем и петия етап. Смятаме, че ще отговорим на високите изкисвания, ще спазим срока и всички ще се гордеем с това, което ще бъде построено“, посочи той.