400 проверки годишно гарантират качеството на плодовете и зеленчуците в Kaufland

Аспержите, брюкселското зеле и селърито бележат ръст в продажбите в последните две години, показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България. Данните показват, че българинът все повече предпочита да купува екзотични плодове като манго и папая, чиято консумация се е покачила с 12%, а бананите остават целогодишен фаворит на пазара.

Изследването отчита още, че българинът предпочита да избира плодовете и зеленчуците си от големите вериги в сравнение с откритите пазари, тъй като там контролът на произхода и качеството на продуктите е гарантиран. Така например, в Kaufland България плодовете и зеленчуците преминават многостепенен контрол на качеството по цялата верига на доставките, включително и над 400 лабораторни анализа годишно, изработвани в немска лаборатория.

Какво консумира българинът и какви са проверките на плодовете в най-голямата верига хипермаркети у нас, попитахме Иван Иванов, ръководител в направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

- Господин Иванов, какво наистина консумира българският потребител?

- Само за миналата 2021 г. реализираните обеми     продажби на Kaufland България се равняват на близо 25 млн. кг зеленчуци и 21 млн. кг плодове. Познаваме     изключително добре вкусовите предпочитания на българите поради факта, че в нашите магазини в страната пазаруват над 1 милион клиенти седмично. Българинът е ценово ориентиран, но за него качеството и свежестта на продуктите са на първо място.

- Какви са тенденциите в потреблението?

- Според анализ на експертите на Kaufland България вкусът и търсенето на българина се променят, като пример е повишената и целогодишна консумация на лимони,     което обяснимо се дължи на COVID пандемията. Безспорен лидер сред зеленчуците за родния пазар си остават доматите. Като цяло в последните години доста се увеличава интересът на българина към екзотичните плодове и зеленчуци, като авокадото, мангото, папаята. Тяхната консумация се е повишила с 12%. Много по-често в сравнение с други предходни периоди се купуват аспержи, брюкселско зеле и селъри, които бележат ръст в продажбите с 27%. Сред всички над 90 вида плодове, продавани в Kaufland, обаче, бананите остават фаворитът на българския     потребител. Засилен е и интересът към по-качествени или т.нар. „био“ продукти, като при тях отчитаме увеличени е с 20%.

- Как гарантирате качеството на плодовете и зеленчуците, които предлагате във вашите магазини?

- Като лидер на пазара Kaufland България спазва изключително високи стандарти за качество и многостепенен контрол по цялата верига за доставки, за да могат клиентите да получават само качествени и най-здравословни продукти. Над 400 лабораторни анализа годишно се извършват в централата в Германия и включват редовна проверка на плодовете и зеленчуците. В това число се включва и контролът за пестициди, като изискванията на Kaufland са в пъти по-строги от законовите с цел ограничаване или пълното изключване на пестициди. Всички плодове и зеленчуци, продавани в мрежата на Kaufland, могат да съдържат едва до 33% от максималните нива на остатъчни вещества спрямо регламентите в ЕС.

Kaufland подпомага българския производител с предварително изкупуване на продукцията

До момента за 2022 г. Kaufland България има сключени 25 договора за гарантирано изкупуване на продукцията на родни производители, което осигурява сигурност, както на българските производители, така и на клиентите. Качеството на плодовете и зеленчуците по договорите се проследяват от тристепенна система на контрол в целия процес – засаждане-бране-доставка. За 2021 г. Kaufland България е изкупил по предварителни договори 13.5 млн.т. българска продукция плодове и зеленчуци.