Усилията, които се правят, за да се разшири метрото в София с нови линии, трябва да бъдат подкрепени. Излишно е да се напомня, че този вид обществен транспорт е напълно в синхрон със стремежа на Европа да реализира т.нар. зелена сделка.
В повечето европейски държави се правят какви ли не програми, за да се насърчат гражданите да оставят колите си и да се качат в метрото. Затова и в България спорът трябва да бъде не дали да се дадат още средства за строеж на нови метролинии, а как да се увеличи техният брой.
В последно време имаше някакви опити да се политизира финансирането на метрото в София. Включително с аргументи от типа, че София не е България. Да, това е точно така, но нека не се забравя и фактът, че в столицата живее почти една трета от населението на страната. И засега не се очаква тази тенденция да се пречупи.
Ето защо наистина е много важно правителството, което е стигнало до финалната си права, да финансира разширяването на третата линия на метрото със средства от плана за възстановяване и устойчивост.