Brand Finance публикува годишната си класация Global 500 на 500-те най-ценни марки в света. В автомобилната категория Tesla излезе начело, изпреварвайки миналогодишния лидер Toyota. Mercedes-Benz заема второ място, а Toyota тази година остана едва трети. Стойността на японската компания намаля с 18 процента, а самата тя падна от 12-а позиция на 19-а в глобалната класация.

Tesla се оценява на 66,2 милиарда долара, което е ръст от 44 процента спрямо миналогодишната цена, според Brand Finance. В общото класиране американският автомобилен производител се изкачи от 28-ма на девета позиция.

Сред автомобилните компании Mercedes-Benz е на второ място с 58,8 милиарда долара, с 3 процента по-малко от миналата година. В топ 500 сред всички марки немската марка падна с едно място до 16-о. Toyota, която миналата година беше най-скъпата автомобилна марка, тази година се оценява на 52,5 милиарда долара (-18 процента).

Ако вземем предвид първите 20 марки в световната класация сред тях има само три автомобилни марки. Но в топ 50 са BMW (33-то място), Porsche (40-то място), Mitsubishi (43-то място) и Volkswagen (47-мо място).

Лидер по ръст на стойността, освен Tesla, е китайският BYD. Концернът добави 57 процента и се оценява на 10 милиарда долара. Също така заслужава да се отбележи производителят на батерии за електрически превозни средства CATL, който стигна до 135-та позиция с прогнозна стойност от 14,7 милиарда долара.