В  новата програма за транспортна свързаност 2021-2027 г.  голямата задача е да се завършат проектите, останали от предишния програмен период. Това заяви Мартин Георгиев, ръководител на Управляващия орган на  оперативната програма към министерството на транспорта. Той спомена коридора от турската до сръбската граница, по който основно минава транзитният трафик. 

И в пътните проекти акцент са проекти от предишния период. Да се завършим на първо място, това, което го мъчим толкова година – магистрала „Струма“.

Акцент в програмата е Северна България, в жп  свързаността това е развитието на  жп възлите Русе, Горна Оряховица и Варна.

В новия програмен период се предвиждат допълнителни инвестиции за развитие на вътрешните водни пътища и пристанища и по-скоро в развитието на плавателния път по Дунав, да се направи реката плавателна целогодишно.  

В програмата ще се направи възможното да има финансиране и към частните оператори. До момента то основно е отивало към държавните.

Подготвя се схема за изграждане на 160 зарядни станции по приоритетната трансевропейска мрежа на наша територия. Те трябва да са готови в началото на есента, каза Георгиев.

В първата програма 2007-2013 г. е било подпомогнато изграждането на интермодалния терминал на гара Тодор Каблешков при Пловдив, той се оказал повече от успешен, успява да свали от пътищата 40 000 тира от Турция и да ги качи на влак. Георгиев каза, че ще има схема за терминали и за частните им оператори по пристанищата. На първия етап се предвиждат 30-40 млн. лв., като грантовото финансиране е 50% от проекта.