Приходите от реклама на "Туитър" (Twitter Inc) намаляват със 71 процента през декември, тъй като водещи рекламодатели са съкратили разходите си за популяризиране на своите продукти и услуги чрез социалната платформа, след като предприемачът Илон Мъск я придоби. Това показват данните от проучване на компания за рекламни проучвания, предаде Ройтерс.

Най-новите данни на фирмата Ес Ем Ай (SMI) идват на фона на стремежа на "Туитър" да спре отлива на рекламодатели, отбелязва Ройтерс. Технологичната компания им предлага възможността да не заплащат за част от рекламите си и да имат по-големи права при вземането на решения къде в социалната мрежа да се позиционират рекламните им послания. Освен това "Туитър" премахна забраната за политическа реклама.

След като Мъск пое контрола над социалната мрежа на 27 октомври миналата година, 14 от 30-те й водещи рекламодатели изцяло са спрели да рекламират в нея, по оценки на компанията за маркетингови и рекламни проучвания "Пафматикс" (Pathmatics), предаде БТА.

От седмицата, през която милиардерът придоби "Туитър", до края на 2022 г., четирима от водещите рекламодатели са намалили разходите си за реклама в социалната мрежа с между 92 и 98,7 процента.

Рекламите формират около 90 процента от приходите на технологичната компания. През последното тримесечие на 2022 г. те намаляват с приблизително 35 процента на годишна основа поради спад на рекламните приходи, информира специализираният сайт "Информейшън" (The Information), който се позовава на съобщение на високопоставен представит