Преди 9 години, когато BMW пусна за първи път минивана Серия 2 Active Tourer с предно задвижване и напречно разположени 3-цилиндрови двигатели, на заклетите фенове на марката им прилоша. Трябваше да мине доста време, за да ги убеди, че това не е някаква ерес.

От компанията явно успяха с експеримента, след като за това време продадоха над 600 000 бройки, включително и по-големия му брат Gran Tourer. Като с този модел дори и привлекоха и нови привърженици на BMW които не държат толкова на традициите, а на прагматизма.

Отзад е без големи изненади.
Отзад е без големи изненади.

Последното поколение на BMW Серия 2 Active Tourer обаче надминава всички очаквания. Особено в плъгин хибридната модификация BMW Серия 2 Active Tourer 230е. Това е най-бързият, забавен и модерен миниван на пазара в момента, който можете да карате само на ток всеки ден в града в рамките на едни реални 60-70 км (90 км по каталог), а на дълъг път да се възползвате и от бензиновия двигател.
BMW Серия 2 Active Tourer 230е е не само най-бързият миниван, създаван някога от баварците, но и първият PHEV, който използва супер модерната eDrive технология, която се използва в напълно електрическите автомобили i4 и iX.

В началото на тестовото шофиране батерията показваше заряд за 65 км шофиране само на ток.
В началото на тестовото шофиране батерията показваше заряд за 65 км шофиране само на ток.

BMW Серия 2 Active Tourer 230е има впечатляваща за семейна кола мощ от 326 к.с. и 480 Nm въртящ момент, благодарение на комбинацията от двигателя с вътрешно горене със 150 к.с. и електрическия мотор със 177 к.с. Семейният хибрид отлепя от място до сто за едва 5,5 секунди, като при всеки автомобил с електромотор най-голямата му сила е още в първите мигове при потегляне. Електрическият мотор е разположен на задната ос, а разпределението на мощността често се изпраща към задните колела. Ванът си е 4х4, но в определени случаи получавате и класическото баварско задвижване. Готино, нали?

Ултрамодерният дигитален салон.
Ултрамодерният дигитален салон.

Като сте волана ускорението се усеща да е по-бързо от дадените 5,5 секунди, въпреки че е с около 200 килограма по-тежък от бензиновия си еквивалент 223i. Кормилното управление е леко, докато твърдостта на окачването може значително да варира от комфортен до спортен режим.

Местата отзад също са комфортни (без това в средата).
Местата отзад също са комфортни (без това в средата).

Шофирането със сигурност е по-приятно и интересно от моделите само с двигател с вътрешно горене и често се усеща повече като на електрическа кола, отколкото като хибрид.

Багажникът е с повече от приличен обем.
Багажникът е с повече от приличен обем.

Батерията е поставена под пода и по този начин миниванът има доста нисък център на тежестта, което пък прави колата много палава при шофиране.
Стандартната серия 2 Active Tourer има 470 литра товарно пространство, но при сгъване на задните седалки се разширява на 1455 литра. Хибридните модели губят малко място, намалявайки до 406/1370 литра. Внимание! Реално разхода на бензин може да падне и под два литра (по каталог 1,4-1,1 л/100 км) при заредена докрай батерия, а пробегът с един резервоар и пълни батерии да бъде над 900 км.
Карането е плавно и при ниска скорост, защото както във всяка електрическа или рlug-in хибридна кола, тя се движим безшумно и пъргаво. При повече остри завои автомобилът има мигновенна и стабилна реакция, дължащо се е и на електромотора на задната ос - имаме задвижване на четирите колела. Също така имаме на разположение и "глезотийския" режим Boost, който се активира чрез Kick Down (пълна газ) или чрез натискане на левия лост на волан.

Колата набира скорост с много добро темпо и звукът вътре се генерира изкуствено, създавайки усещането, че пътуваме в космически кораб (не че сме го правили някога). Имате и планки за понижаване на предавките, а на спортен режим автомобилът наистина е много бърз.

Бутоните дори и за климатика са изчезнали.
Бутоните дори и за климатика са изчезнали.

Вътрешните промени в BMW Серия 2 Active Tourer 230е в началото са дори стряскащи. В купето няма почти никакви врътки и копчета, няма го и добре познатия ни кръгъл джойстик iDrive между двете предни седалки - всичко е тъчскрийн и сензорни "невидими" повърхности, а централната конзола е плаваща.
Между арматурното табло и тази конзола с подлакътници има повърхност за безжично зареждане за поставяне на мобилния телефон, две поставки за чаши и USB гнезда, оставяйки голяма празнина в долната част на беемвето.
Колата е снабдена с двойно извит екран, с 10,25-инчов инструментален панел и 10,7-инчов инфотейнмънт. Климатичният контрол е интегриран в този централен сензорен екран, нещо с което определено трябва да се свикне и обстойно да се разучи преди да тръгнете с колата на път.

Има и такива глезотии.
Има и такива глезотии.

Имаме и Head-Up дисплей, който проектира основната информация върху пластинка. Изглежда добре, но не би било лошо да прожектира информацията върху самото предно стъкло.

Предни седалки са удобни и дебели без големи странични опори. Достъпът до задния ред е лесен, а високи хора се настаняват удобно, наслаждавайки се добро пространство за краката и главата. Много важен детайл е, че задните седалки имат възможност за регулиране на наклона на облегалката, а освен това и надлъжно регулиране - можем да плъзгаме задните кресла с 13 сантиметра.
BMW Серия 2 Active Tourer 230е е не само като една рок звезда в семейството на минивановете, но и на цялата гама на зареждащите се хибриди в момента. Това е един адски съвременен, бърз екологичен и в същото време и практичен и забавен миниван.