"Това, което е важно - всички искаме да имаме максимално бързо решение на магистрала "Струма". Магистрала "Струма" в момента има един действащ ОВОС, който щяхме да загубим, ако не бяхме издали разрешение за строеж. Ако този ОВОС беше изтекъл, щяхме да се върнем 3-4 години назад", това обясни служебният регионален министър Иван Шишков в предаването "Още от деня" по БНТ.

"Служебният кабинет пусна интерконектора с Гърция, всяка една от магистралите получи своето развитие, към днешна дата можем да кажем, че на магистрала "Европа" се строят всички лотове, започнало е и строителството на последния участък от магистрала "Струма", отговори той на обвиненията на политици, че служебният кабинет не е свършил нищо досега, както и че си превишава правомощията.

Регионалният министър посочи, че се работи изключително активно по скоростния път от Ботевград към Видин, пуснати са 16,5 км от магистрала "Хемус". Вървят към финализиране разговорите с фирмите, които са строили по "Хемус" да си свършат работата в рамките на аванса, който са взели.

Шишков коментира и проблема с пътен възел "Кресна", като подчерта, че този пътен възел не продопределя трасето по никакъв начин.

По думите му новото правителство трябва да вземе решение, като най-доброто е това, което издържа на екологичното законодателство и екологичните норми.

"Точно затова не сме издавали подробни устройствени планове, нито сме издали разрешение за строеж в другия участък", каза Шишков.

Той опроверга и обвиненията за сключени тихомълком договори за милиони:

"Договорите, които са сключени, те са сключени по начина, по който са играни процедурите на търг, т.е. за целия участък. Но веднага след това е сключен анекс към този договор и анексът касае единствено и само тази част, която в момента се строи", заяви Шишков.

Регионалният министър предупреди, че ако се окаже, че проектът няма да е този, за който е договорът, ще започне нова процедура и нов ОВОС, се връщаме на темата за сроковете - 3-4 години назад.