На държавата парите ѝ текат през пръстите, не спазва сроковете за строителство на инфраструктура и качеството е слабо. Най-добре е държавата без да даде нито един лев от бюджета, да концесионира всички магистрали тази година и да са готови до края на мандата. За 4 години могат да се построят 500 км магистрали без държавни пари. Това каза бившият финансов министър Николай Василев в "РеВизия" по Нова нюз.

По думите му при концесия магистралата си остава държавна собственост, но друг оперира. "Има различни модели, по които инвеститорът печели. Единият е чрез тол такси, плаща се за пътуване по магистралата. Друг е чрез винетките, които събира държавата. При прозрачен международен конкурс или с голяма фирма, която е правила концесии в други държави, например Германия, Испания или Италия, аз бих бил по-спокоен, че ще го направят по-добре от всеки държавен чиновник", смята той.

Според него по времето когато е министър на транспорта няколко министерства се бяха опитали да концесионират АМ "Тракия" с изгодна и професионално направена сделка, но другите не бяха информирани за това. "Изненадващо се внесе решение в НС, но имах два въпроса - защо не знаех и защо без конкурс се прави концесия. Затова я спрях без конкурс, но след това мина и без мое одобрение. Щяхме да построим магистралата бързо и без корупция, но трябваше да има конкурс. Аз съм голям привърженик на концесиите. В Западна Европа когато частна фирма строи 80% от строителството е качествено, в срок и в бюджета", коментира Василев.