Литиевият отрасъл, доминиран от Китай, трябва да инвестира 116 милиарда долара до 2030 г., за да постигне целите, поставени от правителствата и автомобилните производители. Това е почти невъзможно и определено е надпревара с времето, твърдят от компанията Benchmark, компанията, направила проучването.

Тези 116 милиарда долара трябва да отидат за изграждането на нови мини и рафинерии, както и за разширяване на съществуващи активи. Като се вземат предвид целите за производство на електрически превозни средства, както и данните от Международната агенция по енергетика относно политиките на всяка страна, ще са необходими 5,3 милиона тона литиев карбонат. Цифрата е много по-висока от текущата наличност на този ключов материал.

Повечето производители са определили 2030 г. като граница за край на производството на автомобили с вътрешно горене. Консултантската фирма прогнозира, че за постигането на тази цел ще са необходими 7,0 TWh (тераватчаса) батерии. Проблемът е, че прогнозата за производство е само 3,2 TWh литиево-йонни батерии.

Всъщност стотици мини за редки метали и мини, не само литиеви, липсват, за да отговорят на търсенето.