Някои собственици на Tesla Model Y се връщат към бензиновите кросоувъри. Въпреки високите резултати на Tesla за лоялност, нейните конкуренти все още успяват да отмъкнат някои клиенти, установява проучване на S&P Global Mobility.

Найй-нелоялни към марката са собствениците на Tesla Model Y, чиято следващата кола за около една трета от тях е бензинов кросоувър, SUV или пикап. Собственикът Илън Мъск се надява тази тенденция да се промени, когато Cybertruck излезе на пазара.

Tesla Model Y е електрическият автомобил с най-висок процент на лоялност в своя сегмент, възлизащ на 37,3 процента. На второ място е Ford Mustang Mach-E с 18,5 процента. Около 70,5 процента купуват друга електрическа кола след Model Y, но останалите се връщат към задвижвани с гориво SUV или пикапи.

Някои собственици на Model S също преминават към автомобили от други марки, лоялността към които намалява с възрастта на модела. Собствениците му най-често избират да го с заменят Lucid Air, Rivian R1T, Mercedes-Benz EQS и Rivian R1S. Около 11,7% от собствениците на Model S го сменят с Model X, а 7,9% с Model 3.

Що се отнася до Model 3, 72,8 процента от купувачите се връщат към марката. От тях 40,3% купуват кросоувъра Model Y, а 26,1% остават верни на най-достъпната Tesla.