При първият маратонски тест на Volkswagen ID.3 немският автоклуб ADAC установи, че батерията работи повече от добре. След 100 000 км каране, ID.3 все още има 93 процента капацитет на батерията.

Използвани са само бързи зарядни устройства, което според статистиката не е най-разпространеният метод за зареждане. Освен това електрическата кола често е пълнена до 100 процента и е оставяна на станцията за зареждане (понякога с дни) за следващия шофьор, което не се препоръчва от производителя на автомобила.

ADAC казва, че няма съмнения относно издръжливостта на електрическите автомобили на VW и хвалаят марката за обававането на нетния капацитет на батериите, а не на брутния.

Батерията ID.3 има пълен капацитет от 82 kWh, но използването на цялата батерия значително влияе върху живота й. Производителите на автомобили се борят с това, като инсталират буфери в батериите си, които не позволяват на шофьорите да използват определена част от техния капацитет. Не всички марки публикуват тази разлика, което може да доведе до разочарование на клиентите. Volkswagen обаче честно заявява, че ID.3 има нетен капацитет от 77 kWh, а не 82 kWh.