"Целта на инициативата е по-дълбока и по-комплексна - не да постигне трайно ниски цени, а да осигури една достъпна потребителска кошница за определена част от населението. Очаква се в същото време да подобри конкурентната среда и да подобри пазарното взаимодействие с повече прозрачност", каза Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата по повод  кампанията "Достъпно за вас". От днес най-малко 50 хранителни продукта вече ще имат защитени, трайно ниски цени..

Той подчерта, че държавата ще бъде гарант и доверител в инициативата "Достъпно за вас", в която търговските вериги и магазини участват доброволно.

"Тук има доста игри на добра воля, казано с други думи, за подобряване на търговското взаимодействие и повишаване на конкурентното такова", посочи експертът пред БНТ.

Иванов съобщи, че има интерес към инициативата дори и от много малки търговски обекти - квартални хлебарници, млекарници и т.н.

"Мярката е доста добро репутационно средство, когато се използва съвестно, както трябва", подчерта той.