Най-големият производител на електрически автомобили в Китай - компанията BYD, подписа договор за 10 милиарда юана (1,4 милиарда долара) за нов завод за батерии в Ксужоу, град между Пекин и Шанхай. Годишният производствен капацитет от 30 GWh ще го направи най-големият завод за натриево-йонни батерии в света.

Дъщерното дружество на BYD Findreams Battery и Huaihai Group подписаха споразумение за съвместно изграждане на гигафабриката за по-евтините натриево-йонни батерии в централата на BYD в Шенжен.

Компаниите обявиха, че ще превърнат Ксужоу в център за производство на батерии за микро превозни средства и скутери, тъй като тези електромобили ще използват най-добре пакетите с натриеви йони.

Говореше се, че BYD Seagull ще е първият масово произвеждан електрически модел с евтината натриево-йонна батерия. Въпреки това, когато беше пуснат през април на пазара, той дойде със стандартна LFP Blade батерия от BYD.

Други китайски производители също развиват тази достъпна технология. CATL обяви през април, че първият автомобилен производител, който ще използва нейните Na-ion батерии, ще бъде марката iCar на Chery Auto.

През февруари китайският производител на батерии Hina също представи първия електромобил с натриево-йонна батерия. Моделът бе Sehol E10X, произведен от съвместно китайско дружество Volkswagen-JAC. Натриевият пакет имаше капацитет от 25 kWh, енергийна плътност от 120 Wh/kg и обхват от 250 км с едно зареждане на батерията.

Последният китайски производител на батерии, който обяви, че ще строи завод за натриево-йонни батерии, беше Jiangsu Zoolnasm. Компанията ще изгради съоръжение с годишно производство на 20 GWh натриеви клетки. Строителството на завода за батерии започна на 19 ноември в Гуанде, провинция Анхуей.