В ЕС постигнаха споразумение за стандарта за емисии Евро 7. Преговарящите от Европейския парламент и държавите от ЕС се споразумяха за новия екостандарт. За първи път ще бъдат въведени и ограничения за износване на спирачките и гумите.
Основното е, че старите правила ще важат за емисиите, изхвърляни от автомобилите. Досега изгорелите газове бяха в центъра на евростандартите. Евро 6 регулира преди това азотни оксиди (NOx), въглероден оксид (CO), частици, въглеводороди и метан, както и амоняк за камиони и автобуси. Евро 7 предвижда по-строги правила за изгорели газове, но само за автобуси и камиони.
Държавите и европарламентът се споразумяха да запазят приложимите в момента стойности на Евро 6 за леки автомобили и малки ванове. Освен това, според парламента, условията за изпитване Евро 6 трябва да продължат да се прилагат за всички видове превозни средства. Освен всичко друго, правилата за леките автомобили трябва да влязат в сила през 2025 г., а за камионите и автобусите през 2027 г.
Новото е, че вредните за здравето вещества като фин прах, които могат да бъдат причинени от износване на гуми или спиране, също ще бъдат регулирани в бъдеще. Това означава, че разпоредбите се прилагат и за електрически автомобили и с водород. Според парламента трябва да се въведат и минимални изисквания за живота на батериите на електрическите и хибридните коли.
Сщо така всяко превозно средство трябва да се предлага с екологичен паспорт, който съдържа информация за например консумацията на гориво и електроенергия или продължителността на живота на батерията, според съобщението на европарламента. Шофьорите трябва да получават актуална информация за това чрез системите в автомобила.