Поредното сравнение за обхвата на електрически автомобили през студеното време бе направено този път от норвежкия сайт Motor.no. Тествани са 23 модела. Списъкът с участници включва известни имена като Volkswagen ID.7 или Tesla Model 3 Long Range. Има обаче и китайски модели като HiPhi Z, Lotus Eletre или XPeng G9.

Условията бяха абсолютно еднакви за 23-те сравнявани коли на ток. Тестът всъщност е много прост. Колите се карат до пълното им спиране при температури между -1 и -5 градуса. И то в планински район.

Крайната цел е да се сравнят отклоненията между фабрично измерения диапазон и действителния пробег. Миналата година Tesla Model S спечели благодарение на изминатите 530 километра по време на теста. В този случай победи никому неизвестният HiPhi Z. Екстравагантният китайски седан почти успя да изравни реалните цифри с теоретичните, като има отклонение от едва 6%, преодолявайки на теста 522 км. Lotus Eletre е другият голям победител, защото успя да измине 465 километра от 530 км, посочени в официалните данни.

Въпреки че миналата година Tesla зае първото място, тази година Model 3 Long Range е един от най-силно засегнатите от студа. При фабрична цифра от 629 километра, той успя да измине само 441 км - с 29,9% по-малко. Интересно е, че двама шведски представителя се представиха лошо. Polestar 2 LR има отклонение от 30%, докато Volvo C40 регистрира до 31,5% разлика в обхвата. Toyota bZ4X има най-лош резултат от всички. Първият електрически SUV на японската марка едва успя да измине 313 километра от официално обявените 460 км.