Технологиите за батерии за електрически автомобили продължават да напредват. Израелската стартираща компания StoreDot обяви, че е намерила решение за премахване на крехкостта на клетките на студ.

Фирмата не е неизвестна. През 2021 г. тя вече представи нова технология, която направи възможно възстановяването на повредени клетки на автомобилните батерии.

Сега StoreDot твърди, че е решил друг проблем с батериите: тяхната чувствителност към студ. Компанията е разработила клетки, чиято химия ще бъде почти напълно нечувствителна към температурни промени и особено към екстремен студ.

Според проведените тестове този нов акумулатор може да се напълни до 80% от капацитета си при минус 10 градуса за същия период от време, както когато навън е 25 градуса. Изненадващ резултат, защото когато е студено, операцията отнема повече време с предварителното загряване на външната част на батериите.

От StoreDot също така гарантират капацитет на батерията поне 85% при -10 градуса. Това означава, че Tesla Model 3 със задно задвижване, който има 554 км по цикъла WLTP, може да измине 470 км в студа.

Проведените тестове показват, че при температура от -20 градуса гарантираният пробег е е 70% , което също изглежда много добър резултат. Според стартъпа, производството на тези нови клетки, чиято батерия, наречена XFC (екстремно бързо зареждане), се състои от полутвърд електролит, е планирано от 2026 г.