"Изграждането на железопътната линия между Република Северна Македония, България и Албания не е лесна задача." Това каза по време на Третата трансгранична конференция по проект "Европа на Балканите: Общо бъдеще" в пресклуба на Българската телеграфна агенция (БТА) в Скопие Дритон Руси, помощник-директор на "Железопътна инфраструктура" в Република Северна Македония.

Той подчерта, че в цяла Европа има огромни инвестиции в железниците. За Република Северна Македония коридор 8 е цел за свързване с България и Албания, каза Руси.

Той отбеляза, че е имало много опити да се свържат Скопие и София. Мисля, че сега е десетият път, добави Руси. По думите му участъкът е разделен на три части. Първите два участъка от 37 км и 33 км са започнати и според подписаните договори първият участък трябва да бъде завършен тази година, а вторият - през първото тримесечие на 2026 г. Работи се интензивно, две големи фирми работят по коридора, каза Дритон Руси. Той съобщи, че е обявен търг за избор на изпълнител на третата част от трасето. По думите му третият участък е голямо инженерно предизвикателство - в 23 км има 22 тунела и 52 моста.

Железницата като инвестиция е много, ние като държава нямаме възможност всички тези инвестиции да се реализират със собствени средства. Трябва да напомня, че имаме огромна помощ от самата Европа и чрез различни инструменти, добави Дритон Руси, помощник-директор на "Железопътна инфраструктура" в Република Северна Македония.