Китайският гигант за батерии CATL показа новата батерия за електрически автомобили Shenxing Plus на изложението в Пекин. Тя се основава на по-евтината и по-стабилна технология с литиево-железен фосфат (LFP) и следователно е батерия без кобалт и никел.

Въпреки, че е тип LFP батерия, тя показва производителност, която е на много нива по-добра от днешните батерии с висока производителност, базирани на по-скъпи технологии. Що се отнася до бързото зареждане, то отговаря на изискванията на 4C, т.е. пълен цикъл на зареждане за 15 минути.

Катодът в Shenxing Plus е оптимизиран до ниво на наночастици, а анодът се състои от 3D материал тип пчелна пита, което увеличава енергийната плътност. С енергийна плътност от 205 Wh/kg, батерия със стандартен размер може да достигне обхват над 1000 километра, обещават от CATL. Освен това ще можете да допълвате 600 километра само за десет минути.

"Това ще позволи на новите електрически превозни средства не само да посрещнат нуждите от пътуване в градските райони, но и да се справят с пътуванията на дълги разстояния", се казва в изявление на CATL.

Производството на новите батери ще започне в периода от осем до десет месеца.