За 1 май, Великден и Гергьовден тежките камиони няма да се пускат по "Хемус" между София от Ботевград

Спиране на тежките камиони за голямото пътуване по Великден и без сериозни и дълги ремонти през лятото - това са малките облекчения за пътуващия българин този сезон.

През лято 2024, за разлика от други години, не се очертават големи ремонтни дейности по пътищата. Но за сметка на това местата, където все пак ще се работи, са свързани най-вече с трафика от и към морето, показват отговорите на пътната агенция на въпросите от “24 часа”.

Веднага след края на дъждовния период започнаха редовните изкърпвания на асфалта, които се правят всяка пролет. Този път

те са съсредоточени главно по морето

В момента например се изкърпва пътят южно от Царево-Приморско чак до Синеморец и дори още по̀ на юг. Тези дейности със сигурност ще приключат до началото на активния сезон. Аварийно се кърпи асфалтът и между Обзор и Слънчев бряг.

Известни затруднения на трафика създават същите дейности и на пътя Варна-Бургас, защото движението по него

в момента е интензивно

и не е свързано с туристите. Но и там работата трябва да е приключила до 31 май.

Пътят между Бургас и Слънчев бряг обаче определено ще създаде трудности на туристопотока, тъй като през лятото той става особено претоварен, а е предвиден сериозен ремонт на 31 километра от него.

Предвижда се обновяване на 4 моста и

ще има обходни маршрути

на тези места. Разрешителното за строеж ще бъде издадено най-вероятно в началото на юни и по договор с изпълнителя ремонтът трябва да бъде направен за 540 дни, т.е. ще обхване и следващия летен сезон. Стойността му е 83 млн. лв.

Започва и сериозен ремонт на Дюлинския проход, за който наскоро настояха с протест меснните жители.

За сметка на това пътната агенция е решила

да прекъсне за летния сезон

ремонта на последните два тунела на “Хемус” - “Топли дол” и “Правешки ханове”. Там преди няколко месеца започна сериозна реконструкция на тръбите в посока към Варна и цялото движение минава по другата тръба. Този ремонт приключва в средата на юни, движението се пуска и през двете тръби.

Чак през септември се затварят тръбите в посока към София. Те ще бъдат изцяло обновени, като това ще трае до началото на лятото на 2025 г.

Така двата тунела ще имат нова вентилация и осветление,

ще се укрепят, ще има аварийни връзки между двете тръби.