През 2022 г. в ЕС е имало средно по 0,56 леки автомобили на човек, или колкото са били и през 2021 г., сочат данни на Евростат, публикувани днес. В рамките на ЕС обаче се забелязван сериозни вариации - от 2,34 коли на човек във Вале д'Аоста, Италия, до 0,08 в Майот, Франция.

През 2022 г. най-моторизираните региони в ЕС са били Вале д'Аоста, Италия, с 2339 коли на 1000 жители, следвани от автономна провинция Тренто, Италия, с 1431 коли на 1000 жители и автономна провинция Болцано, Италия, с 935 кола ни 1000 жители.

От десетте най-моторизирани региона шест са в Италия, а по един във Финландия, Гърция, Нидерландия и Чехия, пише БТА.

На обратния полюс са френският отвъдморски регион Майот с 83 коли на 1000 жители, гръцкият Пелопонес с 203 на 1000 и френска Гвияна с 217 на 1000. От десетте региона с най-ниска моторизация четири са в Гърция, по два - във Франция и Румъния и по един в Германия и Австрия. Последните два са столичните региони Берлин и Виена.

В България нивото на моторизация е малко под средното за ЕС.

Регионалните нива на моторизация зависят както от икономическите условия, така и от някои специфични обстоятелства. Високата моторизация във Вале д'Аоста, например, се дължи на благоприятните правила за данъчно облагане на автомобилите там.

Най-високото ниво на електрическа моторизация се наблюдава в някои региони на Нидерландия и Швеция - Флеволанд (12,8 на сто) и Утрехт (6,6 на сто) в Нидерландия и Стокхолм (6,6 на сто) в Швеция. От десетте най-електризирани региона по четири са в Нидерландия и Швеция, а по един - В Люксембург и Австрия.