Производителите на автомобили в Европа, а и в САЩ,  подценяват трудността при разработването на софтуера за електрически автомобили. Компютърни грешки в софтуера на новия евтин електромобил за Европа Citroen e-C3 причиняват забавяне на доставките от няколко месеца.

Stellantis далеч не е сам в тези проблеми. Volkswagen дълго време не беше в състояние да разработи задоволителен софтуер чрез дъщерното си дружество Cariad, докато Porsche трябваше да отложи своя електрически Macan с две години.

Volvo се натъкна на големи проблеми с новия EX30 и производителят реши да блокира няколко основни функции на новия си EX90 , докато чака грешките да бъдат разрешени. А в General Motors електрическият Chevrolet Blazer беше спрян, след като екраните на информационно-развлекателната система бяха напълно изключени.

Проблемът е по-дълбок, смятат европейски анализатори. Всъщност производителите навсякъде се опитват да намалят разходите, за да могат да се справят с агресивните китайски производители. Това включва и намаляване на броя на инженерите в центровете за разработка. Stellantis планира да премахне 1200 работни места от този тип в САЩ, Европа и Китай.