У нас славата на дълголетници имат старите таксита Hyundai Sonata

Последният истински мерцедес е хит в България

Пробег от 200 до 300 хиляди километра без основен ремонт при съвременните коли е нещо нормално, така че не е изненада, че в сайтовете с обяви за продажба на автомобили често са изминали 200 и повече хиляди километра, които въпреки това все още държат цена.

Могат ли колите да служат добре на собствениците си дори след толкова много километри? Да, но зависи от колата и двигателя. 

Наскоро новината за Mercedes 240 d W123, който

вече е изминал 7 милиона километра като такси,

обиколи света, а има и по-стар Mercedes 240 d W114, който е изминал 4,6 милиона километра отново като такси в Гърция, преди да бъде прибран в музея на компанията в Щутгарт. Mercedes от сериите W114 и W123, както и W124 и W210 с дизелови двигатели са известни като автомобили, които могат лесно да изминат милион километра. Така че не е изненадващо, че много таксиметрови шофьори, особено в Африка, все още ги използват, пренебрегвайки офертите на далеч по-млади екземпляри.

Световна слава спечели вече покойният американец Ърв Гордън, чието

Volvo P1800 все още заема място в Книгата на рекордите “Гинес”

с невероятните 5,2 милиона километра.

Друг шведски автомобил, който е синоним на надеждност, е Saab 900 Turbo. Този модел впечатли много шофьори през 80-те и началото на 90-те години поради своя дизайн, но и заради здравината си. Такова волво с навъртени повече от 1,6 милиона километра се съхранява в музей в САЩ. Най-изненадващото е, че по време на експлоатацията му само три пъти се е налагало да се смени гарнитурата на главата, но никога двигателят, скоростната кутия или турбото.

Saab 900 Turbo също е синоним на шведска надеждност.
Saab 900 Turbo също е синоним на шведска надеждност.

BMW 325i (E30) също има изключително издръжлив двигател. Тестът, проведен от производителя на смазочни материали Mobil, е доста интересен. Колата е поставена на ролки

и е карана непрекъснато четири години със скорост от 70 до 130 км/ч

Спрян е само за редовни сервизи и смяна на масло, а двигателят издържа цели 1,6 милиона километра без ремонт. Въпреки че тези условия са значително по-меки от всекидневното шофиране в реален трафик, 1,6 милиона километра без повреда са наистина впечатляващи.

Легенди се носят за старите таксита Hyundai Sonata.
Легенди се носят за старите таксита Hyundai Sonata.

Skoda Octavia от първото поколение с дизелов двигател 1,9 TDI е изключително издръжлив и може да измине повече от милион километра без големи повреди. Същото важи и за първото поколение Subaru Forester.

Интересно в списъка с “милионерите” попада и хибрид, който въпреки по-сложната си технология и батерия може да измине повече от милион километра, което вече е впечатлило много таксиметрови шофьори. Това е Toyota Prius от второ поколение.

В България славата на един от най-дълголетните автомобили има Hyundai Sonata с производство между 2005 и 2009 година.

Версията седан бе предпочитана от повечето таксиджии в София и страната

заради уникалната си издръжливост.

Често южнокорейските автомобили, боядисани в жълто, прехвърляха 500 000 км пробег, без да създават каквито и да е ядове на шофьорите.

10-годишната версия на С-класата е изключително търсена на вторичния пазар.
10-годишната версия на С-класата е изключително търсена на вторичния пазар.

Някои от тези сонати дори навъртяха дори над 1 милион километра, и то

като се има предвид, че те бяха снабдени с газови бутилки -

нещо, които не помага на издръжливостта на всеки двигател с вътрешно горене.

Mercedes C-Class е достоен конкурент на легендата Volkswagen Golf в българския пазар на колите втора употреба. Регистрациите на С-класата растат с 10% на годишна база, като от началото на годината са регистрирани над 3500 такива мерцедеса. Най-търсени са дизеловите модификации 220 CDI и 200 CDI.

С-класата на Mercedes

никога не е бил евтин автомобил,

така че повечето купувачи могат само да мечтаят да се сдобият с такъв, но нещата се променят, когато става въпрос за пазара на употребявани автомобили.

За семейства комби версията е за предпочитане.
За семейства комби версията е за предпочитане.

C-класите имат репутацията на много качествени автомобили, а употребяваните екземпляри са много разпространени и популярни на нашия пазар, като голяма част от тях са и внос. Тъй като изминаха вече 10 години от началото на продажбите на последното поколение C-класа (W205), цените междувременно паднаха значително, така че на пазара могат да се намерят екземпляри за около 20-25 хиляди лева.

За около 35-40 хиляди лева можете да получите кола във все още много добро състояние, така че не е изненадващо, че мнозина посягат към този модел в желанието да се поглезят с нещо луксозно, когато не са могли да го направят, когато колата е била нова или по-нова.

Последното поколение на C-класата дойде на българския пазар през 2014 г. като лимузина и T-модел (комби), но по-голямата част от моделите, които бяха продадени или по-късно внесени като използвани, бяха лимузини, които са много по-популярни, отколкото комбита.

Комби версията обаче също не бива да се пренебрегва,

защото в Германия се продават осезаемо по-добре и има още по-големи шансове да намерите по-добро комби за цената си от вносен седан.

Външният вид на този Mercedes от среден клас е силно базиран на S-класата, много е елегантен и остава такъв и до днес.

През следващите години към моделната гама бяха добавени версии купе и кабриолет. По правило на пазара за употребявани автомобили трябва да се бръкнете много повече за тях, тъй като наличните екземпляри са с много по-мощни двигатели и по-луксозно оборудвани от седаните и комбитата.

Колата е отлично изработена с помощта на висококачествени материали.

Комфортът на окачването също е много добър дори със стандартното стоманено окачване,

което доминира на пазара. С опционалното въздушно окачване, уникално в средния клас отпреди 10 години, окачването е още по-комфортно.

Добрата шумоизолация и изключително удобните седалки правят C-Class приятно превозно средство за дълго пътуване. Собствениците също са доволни от прецизно управление с добра обратна връзка, много мощна спирачна система и високо ниво на безопасност. Фактът, че обемът на багажника е доста под средния, трябва да се преглътне.

Тези, които често пътуват с повече от двама души в колата, трябва да помислят за комби, защото има значително повече място отзад и в багажника. Но това, с което трябва да свикнете при пътуванията,

е много малкият резервоар от 41 литра

в по-слабите дизелови и най-често срещаните на пазара бензинови версии.

Моделите, които ще намерите най-лесно на нашия пазар и които са сред най-достъпните, са дизеловите C 180 d, C 200 d и C 220 d със 116, 136 и 163-170 к.с. Моделите 180 d и 200 d са с изключително икономичен 1,6-литров дизелов двигател, а по-мощният вариант е с много издръжлив голям 2,1-литров дизел. През 2018 г. колата беше преработена в детайли, а гамата от двигатели също беше обновена, като по правило всички те станаха по-мощни.

C-class W205 се оказа изключително качествен и надежден автомобил. В доклад на германския TUV

тази C-класа е най-добрата кола от среден клас

в сравнение с модели от същите години с изключително нисък процент на повреди и дефекти.

Само окачването на моста създава проблеми от време на време. В статистиката за повреди на ADAC тази C-класа също е сред най-добрите. Като цяло, серията W205 може да се счита за “истински Mercedes” и е много добър избор, смятат повечето от търговците и клиентите.