Denza е китайска марка, принадлежаща на концерна BYD. Участие в нея имаше и Mercedes-Benz. Но това вече е в миналото. Останаха само технологиите, които марката от Щутгарт сподели с китайския си партньор. Сега, когато ги има, китайската марка ще атакува директно германските конкуренти с тях. Denza Z9 GT има всичко необходимо, за да разклати основите както на Porsche, така и на Mercedes. Този дълъг 5,2 метра shooting brake има красив дизайн, сътворен от Волфганг Егер, който е работил за Audi, Lamborghini и Alfa Romeo. И не става въпрос само за дизайн.

Платформата e3 е адаптирана както за plug-in хибридно задвижване, така и за чисто електрическо. Така че Z9 GT може да се конкурира еднакво добре с Panamera, Taycan, Mercedes S-Class и електрическия EQS. 

Всички версии използват до три електрически мотора. Plug-in хибридът добавя бензинов двигател с турбокомпресор като генератор. Затова се справя и с по-малка батерия с капацитет от 38,5 kWh, която трябва да е достатъчна за 200 км шофиране в електрически режим. С помощта на бензиновия агрегат обаче пробегът скача до 1100 км. Чисто електрическата версия използва батерия от 100 киловатчаса, обещаваща пробег от 630 км с едно зареждане.

Plug-in хибридът генерира 640 kW, а електрическият Denza Z9 GT до 710 kW. Тогава не е изненадващо, че дори с тегло над 2,5 тона, този луксозен кораб спринтира до 100 км/ч съответно за 3,6 и 3,4 секунди. Предлагат се и технологии като пневматично окачване и управление на всички колела. Задните се завиват до 20 градуса, така че диаметърът на завой е само невероятните 9,24 метра, с които дори Fiat 500 не може да се справи. Благодарение на тази система Denza Z9 GT минава през т.нар. "лосов тест" (рязка маневра за избягване на препятствие) със скорост от 93,6 км/ч, което е световен рекорд с огромна разлика.