"Лавена" АД - компанията, която стои зад любимия продукт на малки и големи, е призната за един от най-добрите козметични производители у нас

Със сигурност няма български дом, в който да не е влизал поне един от продуктите от бранда “Бочко”. Зад популярността на марката, особено сред майките, няма никаква мистерия, нито търговски трик - продуктите наистина се грижат за здравето и добрата хигиена на всяко семейство. А в днешния свят това е приоритет.

Да произвеждат добра козметика за малки и големи, вече 62 години е мисията на “Лавена АД” - компанията зад бранда “Бочко”. А добрите резултати само им доказват, че пътят е верен.

Историята им започва през далечната 1962 година, когато е основана дестилерията за етерични масла. Това е и моментът, в който се полагат основите на бъдещата империя “Лавена”.

През 80-те години развиват първите си козметични линии,

които бързо намират място на пазара. Благодарение на високото качество и иновативните продукти компанията се утвърждава като важен производител и износител на козметика. Пътят им не е лесен, но въпреки трудностите бележат впечатляващ растеж през годините. 

Преходът от планово стопанство към пазарна икономика през 90-те години е едно от сериозните предизвикателства за компанията. Въпреки свиването на традиционните пазари след разпадането на Съветския съюз “Лавена” успява да трансформира своите знания и опит в нови продуктови линии, насочени към съвременните нужди на потребителите. Този период на адаптация и иновации им позволява да разгърнат своя маркетингов и търговски потенциал, навлизайки успешно на международните пазари. И днес налагат марките си в над 40 страни по света.

“Лавена” е призната като един от най-добрите козметични производители у нас, а зад този успех стоят над 150 служители, с които компанията продължава да развива и усъвършенства своите продукти, използвайки модерни технологии и научни изследвания.

Вече 62 години трупаме експертизи от различен характер и за нас това е изключително богатство, което допринася за устойчивия успех на компанията, с гордост споделят оттам. От останалите козметични производители в България ги отличава фактът, че разполагат едновременно с насаждения, трактори, високопроизводителни козметични линии, роботи, сертифицирано многопрофилно производство, собствена развойна дейност и две лаборатории. Заради този устойчив бизнес модел, но и заради вниманието към клиента и любовта, с която създават козметичната грижа за всяко семейство, компанията заслужено получи награда от конкурса за най-добра българска фирма на Fibank (Първа инвестиционна банка) в края на ноември.

Любовта на родителите и децата към “Бочко” е нещо, което ни кара да вярваме, че пътят, по който вървим, е правилният, споделят от “Лавена” Освен познатия и любим “Бочко” най-продаваните кремове за ръце у нас също са на техни марки -– “Моята природа” и “Работливи ръце”.

А международният успех на марката Maternea, посветена на бременните жени, е доказателство за устойчивостта и конкурентоспособността на фирмата на световния пазар. Обяснимо, именно това са проектите, които фирмата продължава да развива.

Отличава ги и още нещо - иновативността и способността да предвиждат пазарните тенденции.

Внедряват роботизирано производство на мокри кърпи и гъвкави опаковки,

което ги прави пионер в тези области в България. Убедени са, че основен двигател на успеха им е стремежът да създават собствени формули и продукти, чието безспорно качество печели доверието на клиенти по целия свят.

Успехът обаче не спира мечтите - планират да разширят портфолиото си с нови продукти, да укрепят позициите си на чуждите пазари, но и да завладеят нови -  от Далечния и Близкия изток, както и в страните от бившия Съветски съюз. Продължат да инвестират в екологични практики и адаптиране на производството на мокри кърпи към съвременните стандарти с амбицията да предоставят най-добрата грижа за кожата на малки и големи.

Правят продуктите, сякаш са за техните деца

Продуктите "Бочко" са любими както на малки, така и на големи.

Продуктите "Бочко" са любими както на малки, така и на големи.

Работим така, все едно правим продуктите за самите нас, за нашите деца, за нашите семейства, споделят от “Лавена”.

Зад успеха на бизнеса им няма тайна формула - само последователна и целенасочена работа, високи професионални стандарти, упоритост и завидно търпение.

И още нещо много важно за всички специалисти, технолози, лаборанти, производственици, търговци и маркетинг - етичните принципи за екипа са закон. Което неминуемо им се връща не само като финансова печалба, а като нещо още по-важно в дългосрочен план - лоялни и доволни клиенти.