Volkswagen спря производството на VR6 в Европа преди десетилетие, но производството на редовия шестцилиндров двигател продължи в други части на света. Последната кола, продадена в САЩ с този мотор, бе Atlas от 2023 г. VW, от друга страна, продължи да произвежда двигателя VR6 в Китай и да го инсталира в моделите Talagon и Audi Q6.

Последният двигател VR6 беше сглобен на 12 декември 2024 г. Моторът се произвеждаше почти 34 години и бе представен на автомобилното изложение в Женева през 1991 г. в третото поколение Golf (2,8 литра, 174 к.с.). Оттогава са сглобени почти 1,87 милиона двигателя. VR6 задвижва моделите Corrado, Beetle, Passat, Vento/Bora/Jetta, Touareg, Phaeton, Transporter, Eos, CC и Sharan.

VR6 се използва и в много модели на групата VW, като Porsche Cayenne, Audi Q7, Audi TT, SEAT Leon, SEAT Alhambra и Škoda Superb. Монтиран е и от други производители (Ford Galaxy, Mercedes Vito). Той послужи за основа на двигателя W12, който доскоро се използваше от Bentley, а също така беше основа за W8 от Passat и W16 на Bugatti.

Защо VR6 оцеля толкова дълго? Това беше малък, но динамичен двигател, подходящ за автомобили с предно задвижване от по-малките сегменти. Той беше заменен от двулитров четирицилиндров турбо двигател с подобрена технология и материали.